کد خبر: ۲۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹
شهردارمشهد؛
شهردار مشهد، با اشاره به فضای سبز، پادگان ارتش گفت: پس از تحویل پادگان ارتش به شهرداری مشهد، فضای سبز واقع در پادگان را تبدیل به «شهرباغ» خواهیم کرد.
به گزارش قلم نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا کلائی در جلسه بامدادی بررسی پروژه های بزرگ مقیاس منطقه هشت که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاونین شهردار و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پروژه های در حال اجرا در منطقه هشت، احداث پارک جنگلی حدود 28 هکتاری در اراضی آبشار است.
وی افزود: این پارک که در ضلع جنوبی بولوار ارتش جانمایی شده است، نه به صورت پارک شهری، بلکه به صورت فضای سبز کوهستانی و جنگلی برای استفاده مردم احداث خواهد شد.
شهردار مشهد با بیان اینکه پیوست زیست محیطی این پروژه باید هرچه سریع تر تهیه و مطالعات آن انجام شود، بیان کرد: زمانبندی اجرای این پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید هرچه سریعتر به جمع بندی نهایی در این خصوص برسیم.
کلائی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم منطقه هشت، مسئله اراضی محدوده پادگان ارتش است که سه پروژه اصلی برای آن در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: یکی از این پروژه ها تبدیل فضای سبز پادگان ارتش به «شهر باغ» در مساحتی حدود 30 هکتاراست. فضای سبز پادگان دارای درختان ارزشمندی است که می تواند به شکل باغ برای استفاده در اختیار مردم قرارداده شود.
شهردار مشهد به بازگشایی محور ملاصدرا به عنوان پروژه دوم مرتبط با محدوده پادگان ارتش اشاره و تصریح کرد: بر اساس طرح های ترافیکی و شهری مسیر شهید فیاض بخش با بازگشایی انتهای محور ملاصدرا به بولوار نامجو متصل خواهد شد که مطالعات آن باید هرچه سریعتر انجام گیرد.
کلائی گفت: سومین پروژه ای که در محدوده پادگان ارتش در اولویت قرار دارد، ایجاد موزه مشهد در این محل است. در بخشی از پادگان ارتش سه سوله قدیمی به مساحت سه هکتار وجود دارد که یکی از آن ها متعلق به دوره قاجار است. در کنار این سوله ها تونلی وجود دارد که به باشگاه افسران و خیابان ارگ منتهی می شود، این مجموعه می تواند به عنوان گذر تاریخی و موزه مشهد مورد استفاده قرار گیرد.
وی در ادامه به طرح ساماندهی پیشخوان پایانه مسافربری امام رضا(ع) اشاره و ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های بزرگ مقیاس واقع در منطقه هشت مربوط به پایانه امام رضا(ع) است که درفاز اول، فضای مقابل ساختمان اصلی به فضای سبز و یک مجموعه شهری تبدیل خواهد شد.
شهردار مشهد اظهار کرد: در فاز دوم نیز بخشی از زمین های متعلق به پایانه قدیمی، پارکینگ زیر سطحی، بخشی دیگر مجموعه اقامتی احداث و بخشی دیگر نیز به حمل ونقل عمومی شامل ایستگاه مترو، اتوبوس و محل استقرار تاکسی های شهری و بین المللی اختصاص داده می شود.
کلائی بیان کرد: یکی دیگر از پروژه هایی که در منطقه هشت برای ما اهمیت دارد، احیا و ساماندهی محله تاریخی سرشور است که در کنار دقت بر سرعت کار تاکید داریم.
وی در خصوص باغ موزه دفاع مقدس گفت: در پروژه باغ موزه دفاع مقدس به فضاهای عمومی به ویژه پارکینگ هم نیاز داریم که این موضوع نیز باید در دستور کار قرارگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: