کد خبر: ۲۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد انتشار نامه محرمانه‌اش در رسانه‌های بیگانه در خصوص نامگذاری معبری به نام شجریان واکنش نشان داد.
قلم‌نیوز: محسن هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه امروز شورای شهر گفت: جلسه امروز بسیار پر بار بود چرا که در ابتدای جلسه شورایاران منطقه ۸ به بیان نظرات خود پرداخته و بعد از آن نیز سردار یزدی به مناسبت هفته دفاع مقدس به صحن شورای شهرآمدند.

وی با بیان این که امروز دو لایحه یک فوریتی شهرداری به تصویب رسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات معاون حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص ابهام در تحقق وعده‌های خرید اتوبوس و مترو به دلیل نوسانات ارز گفت: ما مصوبات لازم از دولت برای تامین اعتبار را گرفته‌ایم و باید تمام تلاشمان را به کار ببندیم که این مصوبات اجرا شود و هر جا که مانعی وجود داشت موضوع را با مردم و مسوولان در میان بگذاریم تا مسئله حل شود.

هاشمی با اشاره به این که پایان شب سیه سفید است گفت: نباید به دنبال بهانه باشیم و نبود بودجه تحریم، و ... باعث شود که کار پیش نرود چرا که مصوبات لازم را داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وعده وزارت نفت در توسعه حمل و نقل عمومی گفت: هر سفر با مترو یا اتوبوس ۱۰ سنت صرفه جویی در مصرف سوخت است و وزارت نفت براساس قانون موظف است که وام‌های خرید اتوبوس یا مترو را تضمین بازپرداخت کند.

وی اضافه کرد: وزارت نفت اعلام کرده که باید در این زمینه راستی آزمایی انجام شود و با پای کار آمدن سازمان برنامه و بودجه نیز قطعا این مشکلات حل می‌شود، اما یک نفر باید هماهنگی ایجاد کند و اصطلاحا این سازمان‌ها را به یکدیگر بدوزد.

هاشمی در پاسخ به این سوال چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد گفت: من معتقدم شهرداری و دولت کم کاری کردند و ۵۰ به ۵۰ درصد مقصر هستند.

وی در مورد آمار فوتی کرونا در تهران گفت: تنها توصیه مسوولان کشور در مورد کرونا رعایت دستور العمل‌های بهداشتی است و شهرداری نیز در این زمینه فعال است. اما دقت داشته باشید که مسوولان در موضوع درمان فعال هستند و باید پیشگیری صورت گیرد که دراین مهم ۸۰ درصد مردم نقش دارند که باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، اما می‌بنید در همین جلسات شورای شهر نیز فاصله گذاری رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: آمار فوتی‌های تهران تا صد واندی نفر رفته بود، اما در یک برهه زمانی به حدود ۴۹ نفر رسید و در حال حاضر تا مرز ۷۰ نفر نیز رسیده است.

هاشمی در مورد حواشی ایجاد شده پیرامون انتشار نامه محرمانه‌اش به حناچی در خصوص صبر کردن در نامگذاری یک معبر به نام شجریان که روز گذشته در رسانه‌های بیگانه منتشر شد گفت: این موضوع بسیار قدیمی است و برای یک و نیم سال قبل است واز آن جای که هدف این کار روشنگری نبود و افراد سعی در تخریب داشتند تصمیم گرفته شد که سخنگوی شورای شهر در این خصوص توضیحاتی ارائه کنند، اما من نمی‌گویم که موضوع منتفی است بلکه از شهردار می‌خواهیم که در راستای اجرای هرچه بهتر این مصوبه مدتی صبر کند و جای نگرانی هم نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سد معبر کیوسک‌های بانک شهر گفت: تا آن جای که خبر دارم سال‌ها قبل بانک شهر براساس قراردادی با مناطق این کیوسک‌ها را در برخی معابر نصب کرده و سد معبر هم فرض نمی‌شود امااگر کسی به ما نامه بنویسد و اعتراض کند حتما این مسئله را بررسی می‌کنیم، اما تاکنون کسی انتقادی نداشته است.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: