کد خبر: ۲۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
بورس تهران در روز دوشنبه، ۱۰ شهریور 99

جهش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در ابتدای معاملات

شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز کار خود را با جهش ۳۴ هزار و ۶۰۰ واحدی آغاز کرد تا نوید یک روز خوب را برای بورس‌باز‌ها به همراه داشته باشد. امروز نمادهای فملی، فولاد، شپنا و شبندر طولانی‌ترین صف‌ خرید را شاهد هستند
قلم‌نیوز:شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز کار خود را با جهش ۳۴ هزار و ۶۰۰ واحدی آغاز کرد تا نوید یک روز خوب را برای بورس‌باز‌ها به همراه داشته باشد. این مورد نشان می‌دهد در همین ابتدای معاملات، میانگین قیمت سهام موجود در بازار با رشد دو درصدی همراه بوده. همچنین رشد ۹ هزار واحدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد حتی شرکت‌های کوچک در کنار نماد‌های شاخص‌ساز در مدار صعودی قرار گرفته‌اند و آن‌ها هم با میانگین رشد دو درصدی همراه هستند. امروز اغلب سهام شرکت‌های ارزنده موجود در بازار به صف خرید رفته‌اند و به سختی می‌توان سهام خوب خرید.
 
تعداد نماد‌های منفی و مثبت در ابتدای معاملات
به گزارش فرارو، از مجموع ۵۷۲ نماد بازار سرمایه که امروز معاملات آن‌ها در حال انجام است، ۳۳۴ نماد روند مثبت و ۲۳۸ نماد روند منفی به خود گرفته‌اند. در ساعات اول معاملات امروز نماد‌های فولاد، فملی و شستا پیشتاز رقابت هستند و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته‌اند. همچنین در بین فرابورسی‌ها نماد‌های کگهر، میدکو و شگویا بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس گذاشته و بخشی از رشد ۳۷۴ واحدی شاخص فرابورس برعهده این نماد‌ها است. امروز نمادهای گروه خودرو تنها نمادهای شرکت‌های بزرگی هستند که وضعیت خوبی ندارند و همچنان در محدوده منفی معامله می‌شوند. در کنار آنها سهام شستا نیز با کاهش قیمت روبرو شده است تا یک سوم نقشه بازار به رنگ قرمز در بیاید.
 
جهش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در ابتدای معاملات
 نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه، ۱۰ شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
طولانی‌ترین صف‌های خرید و فروش بازار امروز
امروز نماد‌های فملی، فولاد، شپنا، شبندر و فخوز به ترتیب بیشترین تقاضا را برای خرید شاهد هستند. طوری که ارزش صف خرید نماد فملی در دوره پیشگشایش به ۴۷۲ میلیون سهم با ارزش هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان می‌رسید. فولاد با صف خرید ۸۵۳ و شپنا با صف خرید ۸۴۲ میلیارد تومانی در مقام‌های بعدی طولانی‌ترین صف‌های خرید بازار در دوره پیشگشایش قرار دارند. بررسی پنج نماد برتر از نظر صف خرید نشان می‌دهد اغلب سهامداران به گروه فلزات اساسی و شرکت‌های پالایشگاهی که در صندوق ETF دوم و سوم قرار دارند جلب شده است.

بازار امروز روی دیگری هم دارد. نماد‌های وملی، آریان و لپارس با طولانی‌ترین صف فروش حسابی کام سهامدارانشان را در این بازار مثبت تلخ کرده‌اند. ارزش صف فروش سهام هولدینگ ملی در ساعات اولیه معاملات امروز به ۴۳۷ میلیارد تومان می‌رسد. هلدینگ ملی با قیمت هر سهم ۶۶ هزار تومان، گران‌ترین سهام موجود در بازار به حساب می‌آید. هرچند اغلب سهامداران حالا به دنبال فروش آن هستند. شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان با صف فروش ۲۸۵ و شرکت پارس الکتریک با صف فروش ۲۰۶ میلیارد تومانی در دوره پیش‌گشایش رتبه‌های بعدی طولانی‌ترین صف فروش بازار امروز را به نام خود ثبت کرده‌اند. اغلب نماد‌های شاخص‌ساز در حال حاضر به صف خرید رفته‌اند و صرفا شرکت‌های کوچک در فهرست نماد‌های با صف فروش مشاهده می‌شوند.

منبع: فرارو
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان