کد خبر: ۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
اسماعیل امینی مطرح کرد

مهم‌ترین کارکرد نمایشگاه کتاب

اسماعیل امینی معتقد است مهم‌ترین کارکرد نمایشگاه کتاب در این نکته است که توجه جامعه، مسئولان و صاحب‌نظران را به کتاب جلب می‌کند.
مهم‌ترین کارکرد نمایشگاه کتاب

این شاعر و طنزپرداز درباره تاثیر نمایشگاه کتاب بر وضعیت نشر، با بیان مطلب بالا افزود: تبعات این کار برای فرهنگ تمام ایران مثبت خواهد بود. فعالیت رسانه‌ها هم در این زمینه قابل توجه است.

او با تاکید بر مناسب بودن شهر آفتاب برای میزبانی از نمایشگاه کتاب اظهار کرد: تغییر مکان بسیار خوب است. دسترسی به مصلی خیلی سخت بود، محل پارک ماشین به قدر کافی وجود نداشت و برپایی نمایشگاه تمام شهر را به هم می‌ریخت. این تغییر مکان بد نیست. به هر حال شهر آفتاب فضای گسترده‌تری دارد و باید در نظر داشت نمایشگاه کتاب لزوما به معنی فروشگاه کتاب نیست. تعداد زیادی فروشگاه در سطح کشور وجود دارد که خریداران می‌توانند از آن‌ها خرید کنند.

امینی همچنین گفت: نمایشگاه کتاب محل دیدار نویسندگان، شاعران و مترجمان با ناشران است. اگر نمایشگاه به این سمت برود خیلی خوب می‌شود. اگر نمایشگاه کتاب به فضایی تبدیل شود که در آن درباره کتاب، نقد کتاب، مسائل نشر و ... صحبت شود، بسیار موثرتر خواهد بود. در تمام دنیا نمایشگاه‌های کتاب به همین صورت کار می‌کنند و تقریبا هیچ‌جای دنیا نمایشگاه کتاب برای فروش تشکیل نمی‌شود.

در نمایشگاه کتاب امسال چاپ تازه کتاب‌های «لبخند سعدی»، «دکتربازی» و «نشر اکاذیب» از آثار اسماعیل امینی عرضه می‌شود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان