کد خبر: ۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

درخواست رئیس كمیته انضباطی از سرخآبی ها

رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از بازیكنان و عوامل تیم های پرسپولیس و استقلال خواست تا در شهرآورد هشتاد و دوم پایتخت، فوتبال زیبا و تماشگر پسندی را به دور از هرگونه حاشیه به نمایش بگذارند.
درخواست رئیس كمیته انضباطی از سرخآبی ها

«اسماعیل حسن زاده» تصریح كرد: امیدواریم شهرآورد تهران با تمهیداتی كه از سوی مقامات اجرایی و مدیریت دو باشگاه بزرگ پایتخت و همچنین نشست هایی كه در فدراسیون و سازمان لیگ برتر صورت خواهد گرفت، به خوبی برگزار شود.
وی در ادامه بیان كرد: قصد داریم تا ناظر ویژه انضباطی برای این دیدار در نظر بگیریم و از مسئولین برگزار كننده این دیدار خواسته ایم تا گزارش خود را پیش، هنگام و حتی زمان خروج تماشاگران از استادیوم به طور دقیق رصد كرده و در اختیار كمیته انضباطی بگذارند. 
رئیس كمیته انضباطی، افرود: امیدوارم با توجه به شرایط خوبی كه هر دو تیم در جدول رده بندی دارند، بازی زیبایی را به نمایش بگذارند تا تماشاگران از آن لذت ببرند، چرا كه در آستانه رقابت های مقدماتی جام جهانی و با توجه به اینكه میزبان كشورهای خارجی هستیم، تماشاگران به عنوان الگویی از فوتبال ایران به جهانیان شناخته می شوند.
وی تصریح كرد: شهرآورد در جدول لیگ، یك مسابقه معمولی تلقی می شود، اما با توجه به اینكه دو باشگاه بزرگ به مصاف هم خواهند رفت، 100 هزار تماشاگر و حتی میلیون ها ببیننده آنرا از طریق تلویزیون رصد می كنند. بر همین اساس از تیم ها و عوامل آن می خواهیم كه در این مسابقه دقت لازمه را داشته باشند تا شاهد بروز تخلفات، حوادث و وجود شرایط نامساعد نباشیم.
حسن زاده ادامه داد: كمیته انضباطی نگاه خاصی به این بازی خواهد داشت. اگر به عنوان مثال در یك دیدار تخلفی صورت بگیرد كه جریمه اش ناچیز و یا به تذكر منجر شود، در این شهرآورد هر نوع تخلفی با جدیت پیگیری می شود و جریمه اش بیشتر خواهد بود.
رئیس كمیته انضباطی خطاب به تماشاگران، گفت: از تماشاگران هر دو تیم می خواهم تا تیم خود را تشویق كنند و در خصوص مسائل داوری، اظهار نظری نداشته باشند. در واقع شرایط را برای داوران این دیدار به گونه ای فراهم كنند كه آنها در بهترین وضعیت ممكن به قضاوت این دیدار جذاب و پر تماشاگر بپردازند. 
وی در پایان گفت: اعتقاد داریم كه رفتارهای غیر ورزشی روی سكوها، مربوط به همه تماشاگران نیست و برخی از رفتارهای زشت، ناشی از رفتار تماشاگر نماها صورت می گیرد. از عمده تماشاگران می خواهم تا خودشان آن تعداد اندك حاشیه ساز را كنترل كنند.
نظرات بینندگان