کد خبر: ۲۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
محمدعلی کشاورز از بازیگران ماندگار و پیشکسوت سینمای ایران در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد.
قلم‌نیوز:  این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است، در سینما، تئاتر و تلویزیون بار‌ها در نقش‌ها و ژانر‌های گوناگون حضور داشت. کشاورز در حدود ۵۰ فیلم سینمایی، بیش از ۳۰ سریال تلویزیونی و چندین تئاتر و تله‌تئاتر ایفای نقش کرده بود. محمد علی کشاورز ۲۵ خرداد ماه در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

جمعی از هنرمندان، سید عباس صالحی وزیر ارشاد و مردم (امروز ۲۷ خرداد ماه) با حضور در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برای بدرقه پیکر محمد علی کشاورز حاضر شده‌اند.

به دلیل شیوع کرونا مراسم گسترده‌ای برگزار نشده است، اما طبق اعلام قبلی جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان این بازیگر قدیمی، به بهشت زهرا رفته‌اند.

قرار است تا دقایق دیگر پیکر محمد علی کشاورز در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

پلاکارد‌های با عنوان وداع با سالار هنر ایران در قطعه هنرمندان نصب شده است و اغلب حاضرین با ماسک بر صورت به دلیل کرونا در این مراسم حاضر شده‌اند.

محمدعلی کشاورز از بازیگران ماندگار و پیشکسوت سینمای ایران در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است، در سینما، تئاتر و تلویزیون بار‌ها در نقش‌ها و ژانر‌های گوناگون حضور داشت. کشاورز در حدود ۵۰ فیلم سینمایی، بیش از ۳۰ سریال تلویزیونی و چندین تئاتر و تله‌تئاتر ایفای نقش کرده بود.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های «خشت وآینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» و مجموعه‌های «دایی جان ناپلئون»، «هزاردستان»، «افسانه سلطان وشبان»، «سربداران»، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و «روشن‌تر از خاموشی» اشاره کرد.

او باور داشت، صدای زنده یاد احمد رسول زاده (دوبلور) که در بسیاری از فیلم‌ها به جای او صحبت کرده بسیار شبیه او است و موقعی که با او صحبت می‌کرد احساس این را داشته که با خودش صحبت می‌کند.

محمد علی کشاورز ۲۵ خرداد ماه در سن ۹۰ سالگی درگذشت.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: