کد خبر: ۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
رئیس موزه لوور:

شیء قاچاقی از ایران در موزه لوور نیست

«موزه‌ی لوور سالانه 230 میلیون یورو از دولت فرانسه اعتبار می‌گیرد و رئیس آن را مستقیما رئیس جمهور انتخاب می‌کند. این موزه هیچ شیء قاچاقی از ایران در انبارهایش ندارد.»
شیء قاچاقی از ایران در موزه لوور نیست

«جان‌ لوک مارتنیس» که ظهر امروز (شنبه 21 فروردین) با هیات همراه 7 نفره‌اش از کاخ گلستان بازدید می‌کرد، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

رمز موفقت و شهرت جهانی موزه‌ی «لوور» را سرمایه‌گذاری زیاد و مناسب دولت فرانسه برای این موزه بیان می‌کند و می‌گوید: این موزه نخست یک کاخ بود و شاید یکی از دلایل آن همین باشد، چون ابتدا برای گردشگران و حتی فرانسوی‌ها، تاریخ فرانسه را بیان می‌کرد.

وی مجموعه‌ موزه‌ی لوور را بسیار استثنایی دانست و افزود: این موزه از تمام فرهنگ‌ها صحبت می‌کند و مجموعه‌ای از فرهنگ‌های مختلف در آن نگهداری می‌شود، به همین دلیل است که تا کنون در جهان موفق بوده است.


جان لوک مارتینس - رییس موزه لوور
او با تاکید بر این‌که این موزه در ابتدا یک موزه‌ی بسیار سیاسی در فرانسه بوده که تصویر سیاست و فرهنگ دولت فرانسه را نشان می‌داده اظهار کرد: می‌بینیم که امروز این موزه بودجه‌ی عظیم و پرسنل بسیار زیادی دارد و حتی «ژاک شیراک» - رئیس جمهور سابق فرانسه - شخصا بر این موزه نظارت داشت.
نظرات بینندگان