کد خبر: ۱۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
سخنگوی سازمان ملل متحد از وضع محدودیت‌های مسافرتی و روادیدی برای برخی دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران توسط دولت آمریکا ابراز نگرانی کرد.

قلم‌نیوز:  خبرنگار ایرنا در نشست خبری روزانه استفان دوجاریک پرسید: یک جلسه غیررسمی فوری کمیته روابط با کشور میزبان در روز جمعه برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد درباره برخی محدودیت‌ها برای دیپلمات‌ها و نمایندگی‌ها باشد. آیا دبیرکل با کشور میزبان تماسی داشته است یا نظری درباره حل این مشکل سیاسی دارد؟

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: حتما، در واقع می‌توانم تایید کنم که کمیته کشور میزبان در روز جمعه به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا درباره موضوعات مختلفی همچون محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده بحث کنند.

دوجاریک افزود: ما درباره آنچه که برخی نمایندگی‌ها با آن مواجه هستند همچون محدودیت‌های مسافرتی و روادیدی، بسیار نگران هستیم.

وی ادامه داد: مقامات ارشد در همه سطوح شامل دبیرکل سازمان ملل متحد، با مقامات کشور میزبان برای یافتن راه حلی در این زمینه تحت چارچوب توافقنامه مقر سازمان در تعامل هستند.

وزارت خارجه آمریکا برای دیپلمات‌های برخی از نمایندگی‌های کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران محدودیت تردد در شهر نیویورک وضع کرده است که محدودیت پیشین ۲۵ مایلی را به یک محدودیت حدود ۵ مایلی تبدیل می‌کند.

همچنین با وضع مقررات روادیدی خاص، مانع حضور مقامات یا هیات‌های ایرانی در نشست‌های مربوط به سازمان ملل متحد می‌شوند که سال گذشته شاهد مخالفت با صدور روادید برای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بودیم.

همچنین برای بخش زیادی از هیات همراه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری که برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، روادید صادر نشد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: