کد خبر: ۱۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت درباره اینکه آیا مشمولان سهام عدالت افزایش می یابد یا خیر گفت: این موضوع در مجلس و دولت به طور جدی مطرح است، اما تاکنون تصمیم قابل ارائه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

قلم‌نیوز: حسین فهیمی افزود: اگر تصمیمی درباره جاماندگان سهام عدالت گرفته شود آمادگی اجرای آن را داریم و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: از دهم خرداد میزبان صاحبان سهام عدالت انتخاب کننده روش مستقیم و تازه ورودهای بورس بودیم که تعداد آن‌ها از همه فعالان بورس در ۵۰ سال گذشته کشورمان بیشتر است.

فهیمی ادامه داد: آن چه که در فرآیند طرح سهام عدالت اتفاق افتاد، ابزار سرمایه‌ای در اختیار مردم قرار گرفته و دارایی به آن‌ها داده شده است.

وی به صاحبان سهام عدالت توصیه کرد این ابزار سرمایه‌ای را مانند ملک و یا مغازه خوب نگه دارند.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت گفت: سهامی که به ارزش یک میلیون تومان در سال ۱۳۸۵ واگذار شده بود، اکنون بیش از ۱۵ برابر ارزش یافته است.

وی افزود: سهام عدالت از آن سهام‌هایی است که هنوز ارزش ذاتی خود را از نظر قیمت گذاری، پیدا نکرده است و هنوز جا دارد که قیمت آن‌ها بالا برود.

فهیمی با اشاره به اینکه نوسان قیمت در همه بازارها از جمله در بازار بورس وجود دارد، اضافه کرد: اگر سهام داران سهام عدالت، پیش بینی‌هایی مبنی بر افزایش یا کاهش قیمت سهام ۳۶ شرکت مشمول این سهام دارند می‌توانند سهام خود را در این شرکت‌ها جا به جا کنند یعنی سهام برخی‌ها را بفروشند و سهام برخی شرکت‌های دیگر مشمول سهم عدالت را بخرند.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت افزود: شرکت‌های مشمول سهام عدالت، بزرگ، ارزشمند و بنیادی هستند که سودآوری مطمئن و قابل اتکایی داشته اند.

وی گفت: هدفگذاری این سهام به گونه‌ای بود که تا تعداد ۵ نفر از عضو یک خانواده، سهام عدالت داده می‌شود بنابراین به اعضای خانواده مازاد بر ۵ نفر تعلق نمی‌گرفت و از این طریق عده‌ای حذف شدند.

فهیمی افزود: واگذاری سهام عدالت اجباری نبود و مبتنی بر درخواست و نام نویسی بود بنابراین برخی‌ها نام نویسی نکردند و یا مراحل نهایی را انجام ندادند و با توجه به این موارد بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنانمان مشمول سهام عدالت نشدند.

منبع: تسنیم

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: