کد خبر: ۱۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شب گذشته از انتقال حدود ۱۶۰۰ نیروی ارتش به واشنگتن در راستای حمایت از نیرو‌های پلیس خبر داد، این گام در سایه تداوم اعتراضات خشونت‌آمیز شبانه در این شهر برداشته شده است.
قلم‌نیوز: جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیرو‌ها در حالت آماده باش هستند، اما مشارکتی در حمایت دفاع از عملیات نیرو‌های پلیس ندارند.

اسکای نیوز همچنین گزارش داده نیرو‌های ارتش آمریکا در داخل محوطه کاخ سفید هم مستقر هستند.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه ضمن اعلام بالا بردن سطح آماده باش امنیتی در پنتاگون و پایگاه‌های نظامی واقع در نزدیکی پایتخت این کشور گفت، سطح آماده باش نیرو‌های مامور حفاظت از مقر وزارت جنگ و ساختمان ستاد مرکزی آن در ایالت ویرجینیا و پایگاه‌های نظامی نزدیکی واشنگتن دی سی افزایش یافته است.

فرماندهی گارد ملی نیز تاکید کرد، ۱۸ هزار نیرو تاکنون برای برخورد با اعتراضات در ۲۹ ایالت آمریکا به خدمت گرفته شده‌اند.

این فرماندهی از اعزام ۱۵۰۰ نیروی تازه نفس گارد ملی از ایالت‌های دیگر به پایتخت به منظور تقویت نیرو‌های مستقر در این شهر خبر داد.

این فرماندهی در ادامه تاکید کرد، تاکنون هیچ نیروی نظامی برای متفرق کردن معترضان یا برخورد با ناامنی‌ها در واشنگتن وارد عمل نشده و یگان‌ها در خارج از واشنگتن دی سی در آماده باش کامل هستند.

این رویداد به رغم اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست که در تقدیر تدابیر لحاظ شده برای سرکوب معترضان گفت: پایتخت شب گذشته امن‌ترین مکان دنیا بوده است.

شهر‌های مختلف آمریکا از جمله پایتخت این کشور از چند روز گذشته شاهد اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس و نژادپرسی است که شعله آن را مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست این کشور روشن کرد.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: