کد خبر: ۱۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سیگنال‌های بورسی رییس کل بانک مرکزی؛
از ابتدای سال جاری که بازار سهام مورد استقبال شدید مردم قرار گرفته و اتفاق‌های مهمی از جمله عرضه سهام دولتی «شستا» در آن رخ داده، رییس کل بانک مرکزی دو بار در یادداشت‌های اینستاگرامی به بورس پرداخته است.
 قلم نیوز  عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی اینستاگرام خود بارها درباره بورس و اهمیت آن اظهار نظر کرده است.

از ابتدای سال جاری که بازار سهام مورد استقبال شدید مردم قرار گرفته و اتفاق‌های مهمی از جمله عرضه سهام دولتی «شستا» در آن رخ داده، رییس کل بانک مرکزی دو بار در یادداشت‌های اینستاگرامی به بورس پرداخته است.

مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه امسال، در حالی که شاخص بورس با افزایش تقاضای از سوی فعالان بازار سهام با رشد قابل توجهی همراه شده بود، رییس کل بانک مرکزی در جهت ایجاد تعادل عرضه و تقاضا و امکان استفاده از ظرفیت بورس این چنین نوشت:
«با توجه به اقبال مردم به حضور در بازار سرمایه، عرضه سهام شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و تکمیل سهم شناور شرکت‌های بورسی از ضرورت‌های ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و عمق بخشیدن به بازار سرمایه است. در راستای اجرای ضوابط قانونی کاهش بنگاه‌داری بانک‌ها، بخشنامه‌ای را در خصوص ضرورت واگذاری سهام شرکت‌های وابسته به بانک‌ها در بورس صادر کردم. نحوه اقدام و عملکرد بانک‌ها، شاخص مهم ارزیابی عملکرد مدیران بانک‌ها در همراهی با سیاست‌های اقتصادی دولت است.» 

همچنین مورخ ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری، رییس کل بانک مرکزی در دیگر یادداشت اینستاگرامی خود دولت را دعوت به استفاده مفید از بورس کرد و این چنین نوشت:
شرایط بازار سرمایه امکان خوبی برای بهبود شرایط تامین مالی در کنار تامین کسری بودجه از راه عرضه سهام بنگاه‌ها و اموال مازاد و مهم‌تر از همه، انتشار هدفمند و مدیریت‌شده اوراق بدهی که هر دو ضد تورمی هستند را فراهم کرده است که امید است دولت از آن استفاده نماید. »

بازار سهام از هفته گذشته که شاخص از مرز یک میلیون واحد عبور کرد، روند اصلاحی به خود گرفته و نگرانی سهامداران را در پی داشته، ادامه این روند اصلاحی ممکن است موجب بی‌اعتمادی مردم به بازار و به تبع آن دولت شود.
باید منتظر ماند و دید بازار سهام که مورد حمایت مقامات مهم اقتصادی کشور از جمله رییس کل بانک مرکزی است آیا می‌تواند به دور از هیجانات به تعادل برسد و از اتفاق ناگوار خروج نقدینگی از این بازار جلوگیری کند؟
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: