کد خبر: ۱۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدافع ملی پوش پرسپولیس با بیان اینکه این تیم مستحق قهرمانی در لیگ برتر است، گفت: اگر روزی از پرسپولیس بروم مثل علیرضا بیرانوند خواهم رفت تا سودی هم به باشگاه برسد.

نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعطیلی روبرو شده است که پرسپولیس تا پایان هفته بیست و یکم با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان اصفهان و تراکتور در رده نخست قرار داشته است.

وضعیت جدول رده بندی لیگ برتر باعث شده تا تیم‌ها نسبت به برگزاری ادامه بازی‌ها اظهار نظر کرده و اکثر باشگاه‌ها خواهان لغو ادامه این دیدارها شوند.

محمدحسین کنعانی زادگان مدافع تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به شانس بالای قهرمانی پرسپولیس به دلیل حضور در صدر جدول درباره روزهایی که به دلیل قرنطینه مجبور به انجام تمرینات انفرادی بوده و دلتنگی خود را از طریق شبکه‌های مجازی با هم تیمی‌هایش در پرسپولیس و تیم ملی به اشتراک گذاشته است صحبت کرد.

مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*فکر می‌کردی تعطیلی لیگ برتر اینقدر طول بکشد؟

- محمدحسین کنعانی زادگان: اصلاً! انصافاً هم خیلی سخت گذشت. واقعاً روزهای بسیار سختی بود. شاید کمتر فوتبالیستی فکرش را می‌کرد که وقتی ناگهان از بازی‌های فوتبال بیرون بیایی و مجبور شوی نزدیک به سه ماه خانه نشین شوی چقدر سخت و چالش برانگیز است.

* تو چطور این چالش را پشت سر گذاشتی؟

-تمرین انفرادی. در خانه هر وقت توانستم پا به توپ شدم. تقریباً تمام وسایل منزل را می‌خواهم دریبل کنم. در ذهنم هم بچه‌های تیم یا فوتبالیست‌ها را تصور می‌کردم و مثلاً آنها را دریبل می‌کردم!

* پس حسابی نیاز به تمرینات بدنسازی در کنار تیم داری؟

- اینطور نبود که فقط بنشینم و غذا بخورم و کار نکنم. اتفاقاً حواسم به وضعیت جسمانی خودم بود. در کنار تمرینات انفرادی، با مربی بدنسازم کار می‌کردم و خیلی سعی کردم تا تمرینات هوازی زیادی هم داشته باشم. البته تمرین با تیم شرایط بهتری دارد. فکر و ذهنمان کاملاً درگیر همان تمرین می‌شود. روحیه و نشاط جمعی داریم و درک بهتری از همدیگر پیدا می‌کنیم.

* با کدام بازیکنان بیشتر در ارتباط هستی؟

تقریباً با همه بازیکنان پرسپولیس و چند تن از لژیونرهای تیم ملی. دلم برای تمام آنها تنگ شده است و نمی دانم واقعاً چه زمانی قرار است دوباره کنار هم جمع شویم تا تمرین و از روزهای سختی که به خاطر کرونا داشتیم صحبت کنیم. بیشتر از همه دلم برای هواداران پرسپولیس تنگ شده است. واقعاً امسال برای من فصل فوق‌العاده تری با حضور آنها بود.   

* فکر می‌کنی مجوز ادامه مسابقات داده شود؟

- من می‌خواهم درباره این موضوع بار دیگر روی موضوع سلامتی تاکید کنم. واضح است هیچ شخصی حاضر نیست جان هموطن و عزیزش را به خطر بیندازد؛ اما شرایط فعلی در مملکت ما چیز دیگری می‌گوید. واقعاً چه ایرادی دارد حالا که اکثر کسب و کارها آغاز شده اند بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فوتبال را برگزار کنیم. البته همه می‌دانیم که در هفته‌های ابتدایی نمی‌توانیم تماشاگر داشته باشیم اما فکر می‌کنم ادامه بازی‌های لیگ برتر باعث شود تا مردم هم کمی سرگرم شده و نشاط پیدا کنند.

* از حالا هم خودتان را قهرمان قطعی لیگ برتر می‌دانید؟

- اتفاقاً اصلاً اینطور نیست. مگر در هفته‌های ابتدایی که باختیم حرفی زدیم؟ مقابل مدعیان هم باختیم اما در ادامه توانستیم به آمادگی کامل برسیم و پیروزی‌های متوالی کسب کنیم. من می گویم همه بازی‌ها برگزار شود تا هرکس به حقش برسد. قطعاً با توجه به امتیازهایی که جمع کردیم مستحق قهرمانی هستیم و می‌خواهم با پیراهن پرسپولیس جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرم.

* فکر می‌کردی با توجه به بازیکنان باتجربه ای که در خط دفاعی بود بتوانی خودت را در ترکیب پرسپولیس جا بیاندازی؟

معمولاً هر تصمیمی می‌گیرم با ایجاد یک هدف مشخص است. پرسپولیس را با همه وجودم دوست داشتم. اشتیاقم به این تیم باعث شد تا دیگر چشم‌هایم را روی هر پیشنهاد دیگری ببندم. واقعاً احساس خوبی از انتقالم داشتم و می‌خواستم پیشرفت کنم.

* گویا مشکلات مالی باشگاه هم حل شده و بالاخره پول می‌گیرید؟

واقعاً عید خیلی سختی داشتیم. هیچ دریافتی محسوسی نداشتیم. معمولاً در ایام عید خیلی‌ها از ما انتظار دارند ولی امسال شرمنده آنها شدیم. خیلی اذیت شدیم و این بی پولی، عید را برایمان سخت‌تر از هر زمان دیگری کرد. تنها دو سه درصد از مبالغ قرارداد خود را قبل از پایان سال گرفتیم که به چشم نیامد. به هر حال قول‌هایی داده شده است و خدا کند این بار مسأله‌ای در این باره برایمان به وجود نیاید.

* سال بعد هم در پرسپولیس خواهی بود؟

افتخار می‌کنم سال دیگر هم با پرسپولیس قرارداد دارم. اگر هم بخواهم طبق بندهای قراردادم به پیشنهادی فکر کنم قطعاً به منافع باشگاه فکر می‌کنم. اگر روزی از پرسپولیس بروم مثل علیرضا بیرانوند خواهم رفت تا سودی هم به باشگاه برسد.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: