کد خبر: ۱۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: محتکران خودرو با تحریک بازار و شایعه سازی برای افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت این کالا به دنبال گران کردن قیمت خودرو بودند که تلاش آن‌ها بی نتیجه ماند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: محتکران خودرو با تحریک بازار و شایعه سازی برای افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت این کالا به دنبال گران کردن قیمت خودرو بودند که تلاش آن‌ها بی نتیجه ماند.

به گزارش صدا و سیما، سعید موتمنی با اشاره به اینکه ورود شورای رقابت به بازار خودرو گامی مثبت در ساماندهی این بازار بوده است، افزود: تلاش انبارکنندگان خودرو با شایعه سازی برای افزایش قیمت این کالا در بازار بی نتیجه ماند.

وی با بیان اینکه قیمت‌های تعیین شده از سوی شورای رقابت واقعی است، گفت: تعیین سود ۱۰ درصدی گام مؤثری در ساماندهی بازار خودرو است اگر این موضوع در سال‌های گذشته اتفاق می‌افتاد امروز شاهد نابسامانی بازار نبودیم. از این پس، فروشندگان خودرو این کالا را با قیمت درج شده در فاکتور و ۱۰ درصد سود می‌توانند در بازار عرضه کنند این رویه تقاضای کاذب را در بازار از بین می‌برد، زیرا متقاضیان برای دریافت سود ۱۰۰ درصدی برای دریافت خودرو ثبت نام می‌کنند.

موتمنی با اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، گفت: امروز ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۵۰ میلیون تومان به ۱۱۴ میلیون تومان، پراید از ۸۵ تا ۹۰ میلیون تومان به ۶۷ میلیون تومان، سمند از ۱۵۴ میلیون تومان به ۱۱۴ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ از ۱۴۵ میلیون تومان به ۱۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه همه قیمت‌های اعلام شده فقط روی کاغذ بوده و مشتری برای آن وجود نداشته است، افزود: با کاهش قیمت خودروهای داخلی قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی نیز کاهش داشته است به نحوی که امروز مزدا با ۱۰۰ میلیون افت قیمت از ۶۵۰ میلیون تومان به ۵۳۰ میلیون تومان, ۲۰۰۸ از ۵۳۰ میلیون تومان به ۴۸۰ میلیون تومان و سراتو از ۵۲۰ میلیون تومان به ۴۷۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به تأثیر قیمت خودروهای داخلی بر قیمت خودروهای خارجی، گفت: اگر قیمت خودروهای داخلی ثبات داشته باشد مابقی خودروها نیز تغییری نخواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: