کد خبر: ۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

تكمیل ورزشگاه نقش جهان در انتظار تامین منابع مالی

مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشور از نیاز مبرم تامین منابع مالی برای ادامه طرح عظیم ورزشگاه نقش جهان اصفهان خبر داده و خواستار كمك در این زمینه شد.
تكمیل ورزشگاه نقش جهان در انتظار تامین منابع مالی

مصطفی مدبر در این باره گفت: متاسفانه مشكلات مالی موجود در حوزه ورزش كه خود ناشی از شرایط اقتصادی حاكم بر كشور است، كار را برای ادامه روند تكمیل این طرح عظیم سخت كرده و كمبود منابع مالی به پرداخت نشدن مطالبات به ‌حق تعدادی از پیمانكاران نقش جهان منجر شده است.
مدیرعامل شركت توسعه اظهار داشت: تامین نشدن منابع مالی و در پی آن پرداخت نشدن حقوق كارگران منجر به كندی و متوقف شدن تكمیل طرح نقش جهان طی یكماه اخیر شد. 
به گفته مدبر: شركت فولاد مباركه اصفهان در تامین بخشی از این طرح با شركت توسعه داشته همكاری های لازم را داشته است اما این طرح نیاز به تزریق منابع مالی بیشتری دارد كه امیدواریم این مهم در جلسه امروز -شنبه با مقامات محلی استان اصفهان محقق شود.
وی گفت: درصورت تامین منابع مالی از سوی دستگاه ذیربط و یا از سوی شركت فولاد مباركه ،ورزشگاه نقش جهان پیش از آغاز رقابت های لیگ شانزدهم به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شركت توسعه افزود:در حال حاضر تكمیل سازه این مجموعه ورزشی مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و زمین چمن ورزشگاه كه كاشت آن در نیمه اول اسفندماه 94آغاز شد، اكنون آماده بهره برداري است.
مدبر با بیان این كه این طرح عظیم برای مسئولان ورزش كشور از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت: چندی پیش دوربین‌های مدار بسته با درخواست این شركت در ورزشگاه بزرگ نقش جهان نصب شد تا با مشاهده تصاویر از تهران، لحظه به لحظه در جریان پیشرفت كار در ورزشگاه نقش جهان قرار گیریم.
طرح ورزشگاه نقش جهان كه در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیك (دهكده المپیك) معروف بود در سال ۱۳۶۷ تعریف و كلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال ۱۳۶۸ از سوی مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.
فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال ۱۳۷۲ شروع شد و با خاكبرداری در سال ۱۳۷۴ ادامه یافت و در نهایت در ۲۹ مرداد ۱۳۷۵ عملیات اجرایی این ورزشگاه آغاز شد.
فاز نخست این ورزشگاه كه در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد ،فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می گرفت و تیم سپاهان در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می كرد. 
سپس در سال ۱۳۸۶ این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد تا این كه در ۸ آذر ۱۳۹۳، وزارت ورزش و جوانان و شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشور، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تكمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مباركه واگذار كرد.
به گفتهٔ مدیرعامل شركت فولاد مباركه، این ورزشگاه قرار است در طی ۲۰ ماه و در سال ۱۳۹۵ تكمیل شود. بهره برداری از این ورزشگاه به مدت ۲۰ سال به باشگاه سپاهان واگذار شده است.
نظرات بینندگان