کد خبر: ۱۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از مردم خواست که در پنج‌شنبه آخر سال برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا (س) مراجعه نکنند.

ناهید خداکرمی  با اشاره به استقبال شهروندان تهرانی از زیارت اهل قبور در پنج‌شنبه آخر سال گفت: از شهروندان تهرانی درخواست می‌کنم در روزهای پنج‌شنبه آخر سال و روزهای آغازین سال جدید برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا (س) نروند.

وی با بیان اینکه کروناویروس یک بیماری موذی و جدی است به‌طوری که هر فردی که به این بیماری مبتلا شود یا در دوره کمون باشد در هر لحظه می‌تواند یک تا سه نفر را مبتلا کند، گفت: حالا تصور کنید یک فردی که نمی‌داند مبتلا به ویروس کرونا شده است به چه میزان می‌تواند افراد دیگر را آلوده کند و این زنجیره ابتلا به صورت تصاعدی ادامه خواهد داشت.

خداکرمی تاکیدکرد: دوره پنهان بیماری ۲ تا ۱۴ روز است و در این دوران افراد به‌شدت می‌توانند دیگران را مبتلا کنند.

وی با بیان اینکه نگاهی به آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در چند روز گذشته چند نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده است، گفت: ملکول‌های ویروس کرونا سنگین است و ممکن است که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در هوا معلق باشند و روی سنگ قبری که شما می‌خواهید در کنار آن بنشینید و یا دست به آن بزنید تا فاتحه‌ای قرائت کنید ویروس کرونا نشسته باشد و شما ببینید که به چه راحتی آلوده به کرونا می‌شوید بنابراین عاجزانه از همشهریان‌مان می‌خواهیم که برای زیارت اهل قبور و یا دلجویی از خانواده‌های داغدار به بهشت زهرا (س) مراجعه نکنند.

خداکرمی با بیان اینکه ما نباید تنها به خود فکر کنیم چراکه در صورت ابتلا به این ویروس می‌توانیم یک زنجیره ابتلا ایجاد کنیم، گفت: شعار «در خانه بمانیم» شوخی نیست و ببینید که در چند روز اخیر بیش از ۱۰۰ پزشک، پرستار و کادر درمان به این ویروس مبتلا شده‌اند و اگر نمی‌خواهیم که دیگران سیاهپوش شوند این پنج‌شنبه در خانه بمانیم و فاتحه را از دور قرائت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان بهشت زهرا (س) نسبت به ایجاد محدودیت‌هایی اقدام نمی‌کند، گفت: ما نه نیروی بازدارنده و نه اختیار ایجاد محدودیت داریم و به نظر می‌رسد تنها ستاد مقابله با کرونا می‌تواند پیشنهادی مبنی بر بستن درهای بهشت زهرا (س) و ایجاد محدودیت تردد را به ما ابلاغ کند. هر چند که به نظر می‌رسد با توجه به افزایش سفر در جاده‌های شمالی که شاهد آن بودیم لازم است که میزان آگاهی مردم افزایش یابد. در غیر این صورت هر گونه حرکت بازدارنده ممکن است ایجاد حساسیت کند.

خداکرمی در پایان اظهارکرد: سازمان بهشت زهرا (س) در این چند روز مدام از مردم درخواست کرده است که به زیارت اهل قبور نیایند اما از آنجایی که زیارت رفتگان یکی از آیین‌های مرسوم ایرانیان است، نگران هستیم که مبادا تعداد افراد مراجعه‌کننده در روزهای پایانی سال به‌ویژه پنج‌شنبه و جمعه پیش رو افزایش یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: