کد خبر: ۱۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی خبر داد:
رضا صالحی شهرابی از تعمیر۱۵هزار و ۸۰۲ واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل امسال در شهرها و روستاهای کشور با تسهیلات قرض الحسنه این بانک خبر داد.
به گزارش قلم نیوز، رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل ابتدای امسال از سوی بانک مسکن همچنان ادامه دارد، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: بانک مسکن در دو مرحله برای پرداخت تسهیلات به سیل زدگان امسال اعتبار تخصیص داده است. مجموع اعتبار تخصیصی در هر دو بخش رقمی بالغ بر 950 میلیارد تومان می شود که این اعتبار در سه بخش شامل بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی، تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و همچنین پرداخت هزینه های معیشتی و خرید لوازم خانگی در 22 استان آسیب دیده در قالب تسهیلات در حال پرداخت به متقاضیان است.

وی ادامه داد: آخرین گزارش عملکرد ارایه شده از سوی مدیریت شعب در خصوص حجم تسهیلات پرداختی در هر سه بخش حاکی از آن است که از زمان آغاز پروسه پرداخت تسهیلات در استان های کشور از سوی شعب بانک مسکن تا پایان بهمن ماه امسال، از مجموع پرونده های معرفی شده به شعب، 36 هزار و 586 پرونده تسهیلات خود را در یکی از سه حوزه بازسازی، تعمیر یا خرید لوازم خانگی دریافت کرده اند. ارزش تسهیلات پرداختی در بازه زمانی مذکور رقمی بالغ بر 774 میلیارد و 41 میلیون و 300 هزار تومان می شود.

به گفته صالحی یکی از مهم ترین بخش هایی که آسیب دیدگان در استان های مختلف کشور متقاضی اخذ تسهیلات بوده اند «تعمیر واحدهای مسکونی» بوده است.

وی درباره کارنامه عملکرد بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات برای تعمیر واحدهای مسکونی اظهار کرد: طی 11 ماه گذشته، در روستاها و شهرهای آسیب دیده کشور، مجموعا 15 هزار و 802 پرونده برای اخذ تسهیلات ویژه تعمیر واحدهای مسکونی به شعب بانک مسکن معرفی شده اند که از این تعداد تا پایان بهمن ماه، مجموعا 15 هزار و 749 پرونده تسهیلات خود را دریافت کرده اند. مقایسه این دو آمار بیانگر سرعت بالای رسیدگی به پرونده تسهیلاتی سیل زدگان در شعب بانک مسکن است که باعث شده عملیات تعمیر و بازسازی مناطق سیل زده نیز بدون وقفه در جریان باشد.

رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک با تأکید بر آنکه بیشترین تعداد پرونده های تسهیلاتی پرداخت شده به سیل زدگان برای تعمیر واحدهای مسکونی بوده است، تصریح کرد: مبلغ تخصیص یافته برای پاسخ دهی به این تعداد پرونده از مجموع اعتبار تخصیصی معادل 172 میلیارد و 883 میلیون و 300 هزار تومان بوده است.

صالحی در عین حال به سه استان دارای بیشترین پرونده های پرداخت تسهیلات در حوزه تعمیر واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: از مجموع 15 هزار و 749 پرونده تسهیلات پرداخت در حوزه تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی، 3 هزار و 644 پرونده به استان لرستان، 3 هزار و 427 پرونده به استان خوزستان و همچنین 2 هزار و 415 پرونده به استان گلستان تعلق داشته است. به این معنی که معادل 60 درصد پرونده های تسهیلاتی در حوزه تعمیر واحدهای مسکونی به این سه استان تعلق داشته که نشان دهنده حجم بالای خسارت در این استان ها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: