کد خبر: ۱۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۸
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با بومی سازی و داخلی سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد، به دنبال کاهش ارزبری در این صنعت هستیم.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استراتژی ما در ایمیدرو، توسعه ساخت داخل و تامین نیازهای صنعت فولاد در داخل کشور و درنتیجه، کاهش نیاز ارزی است. وی افزود: در گذشته، هر تن فولاد، 100 دلار ارزبری داشت اما اکنون این ارزبری به 80 دلار در تن رسیده است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ملی فولاد توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد در راستای بومی سازی برگزار شده است، تصریح کرد: از جمله نتایج این جشنواره، انعقاد قرارداد ها و تفاهم نامه هایی برای ساخت حدود 500 میلیون یورو از تجهیزات مورد نیاز فولادسازان در داخل است.
وی ادامه داد: بومی سازی قطعات و تجهیزات در کوتاه مدت موثر است و در دراز مدت، نیاز به دانش فنی بومی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات بومی داریم.

قابل تحقق بودن برنامه چشم انداز 55 میلیون تن
غریب پور با بیان اینکه با طرح های در دست اجرا، برنامه چشم انداز 1404 در صنعت فولاد (ایجاد ظرفیت 55 میلیون تن) قابل تحقق است، گفت: تا پایان امسال به حدود 37 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد می رسیم.
وی ادامه داد: تامین سنگ آهن تا 160 میلیون تن به عنوان یکی از ضروریات این صنعت فولاد در برنامه چشم انداز است. الان سالانه حدود 90 میلیون تن تولید می شود و با اکتشافات جدید در سطح 400 هزار کیلومتر مربع که مرحله نخست آن در حال پایان است، ذخایر جدیدی حاصل شده و برنامه مورد نظر محقق خواهد شد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: براساس مصوبه دولت، 1.7 میلیون تن سنگ آهن برای شرکت ذوب آهن اصفهان از مناطق سنگ آهن مرکزی (چاه گز) و سنگان تامین و بخشی از تعهدات دولت نسبت به این شرکت برآورده می شود.
وی ادامه داد: نیاز دیگر شرکت ها به سنگ آهن، نیز با اکتشافات جدیدی که به ذخایر جدید منجر خواهد شد، تامین می شود.

برآورده شدن همه تعهدات ارزی
غریب پور با اشاره به موضوع خام فروشی، گفت: در موضوع کاهش خام فروشی، یکی از مولفه ها، سیاست های بازرگانی و وضع عوارض بر صادرات است که خوشبختانه این اقدام انجام شده است.
وی ادامه داد: بخش دیگر، ایجاد صنایع پایین دستی است و سیاست ایمیدرو، تولید محصولِ با ارزش برای تامین نیاز صنایع پایین دستی است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: رصد صادرات بخش معدن و صنایع معدنی، حاکی از برآورده شدن همه تعهدات ارزی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: