کد خبر: ۱۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۸
با طرح خاص "بیمه ملت"
«برای شیمی درمانی یک خانم مشغول جمع‌آوری کمک هستیم.دوستانی که علاقمند به مشارکت هستند لطفا پیام بدهند.»،«یک خانم جوان که پسری ۵ ساله دارد دچار سرطان شده همسرش بیکار است و بیمه درمان ندارد. اگر مایل به کمک هستید اطلاع دهید.»این تنها چند نمونه از پیام هایی است که هر از چند گاهی در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد. پیامهایی که حاوی در خواست کمک و جمع آوری پول برای خانواده یا زنی است که بواسطه از دست دادن و یا ناتوانی سرپرست محتاج امتداد رسانی دیگران است. پیامهایی که قلب هر کسی را برای لحظاتی به درد می آورد و شاید کمکی برای حل مشکل آن خانواده واریز شود.اما مشکل کجاست و آیا راه حلی برای آن اندیشیده شده است؟

طبق آخرین داده هایی  که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده بیش از 3 میلیون و 65 هزار خانواردر کشور توسط زنان سرپرستی می شود که رقمی حدود 12.6 درصد کل خانوارهای کشور است!

این آمار در حالی است که رقم آن طی 20 سال (از سال 75 تا سال 95)، 51 برابر شده و از سال 85 تا 95 تعداد 1میلیون و 402 هزار و 389 خانواده به خانواده‌های زن سرپرست اضافه شده است.

این آمار زمانی بحرانی می شود که از این تعداد بیش از 55 درصد آن را زنان سرپرست خانواری تشکیل می دهند که شغل و یا منبع درآمدی نداشته و تنها 13 درصد از زنان خود سرپرست شاغل هستند. این مسئله نشان می دهد که این خانوارها عمدتا منبع درآمدی مشخصی نداشته و متقاضی توان افزایی به منظور بهبود شرایط معیشتی هستند.

برخی پدیده‌های اجتماعی در گروه‌های سنی خاص، بروز بیشتری پیدا می‌کنند و این مسئله لزوم آینده نگری در رابطه با تامین امنیت خاطر در دوران های مختلف زندگی را برجسته می کند. یکی از راهکار‌های مهم در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، سوق دادن کمک‌ها به آنها از سازمان‌های حمایتی به خدمات بیمه‌ای است. بیمه ی مستمری زنان خانه دار، علاوه بر کمک به ارتقای امنیت روحی و روانی زنان در اداره زندگی و کاهش دغدغه ها، می‌تواند به‌عنوان پشتوانه محکمی برای حمایت از آنها در شرایط سخت آینده و در دوران کهولت و از کارافتادگی محسوب شود. 

بیمه مستمری زنان خانه دار محصولی است که بیمه ملت بصورت انحصاری در این صنعت جهت حمایت از این قشر آسیب پذیر ارائه داده است.

هاشم برزگر، مدیر بازاریابی و فروش بیمه‌های زندگی بیمه ملت با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار و معضلات آنها می‌گوید: «مشکلات زنان سرپرست خانوار را می توان به سه دسته اقتصادی، اجتماعی و روانی می‌توان تقسیم کرد که بزرگترین آن مشکل اقتصادی است. وضعیت بد اقتصادی باعث می‌شود که زنان سرپرست خانوار و هم فرزندانشان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی باشند.»

 وی در ادامه می‌گوید: «با توجه به این‌که بیمه ملت با شعار" بیمه ملت ، همراه خانواده" شناخته می‌شود مدیران این شرکت همیشه درصدد هستند محصولاتی را طراحی و به مشتریان و بیمه‌گزاران خود ارائه بدهند که با مفهموم خانه و خانواده همراه باشد. در جلسات مدیران بیمه ملت بارها روی این مباحث بحث شد. آمار و گزارش‌هایی نیز در این خصوص ارائه و در نهایت خروجی آن جلسات به طراحی محصولی با نام  "بیمه مستمری زنان خانه‌دار" منتهی شد. »

طراحی این محصول در صنعت بیمه منحصر بفرد بوده و بیمه ملت اولین شرکت بیمه ایی است که با قدم نهادن در این حوزه و طراحی محصولی با نام مستمری زنان خانه دار سعی کرده قدمی کوچک برای حل مشکلات آنان بردارد.

مدیر بازاریابی و فروش بیمه‌های زندگی ملت در توضیح بیشتر این محصول که چند سالی است به بیمه گزاران خدمات می‌دهد ، می‌گوید: «با وجود این‌که این بیمه‌نامه به نام زنان خانه‌دار نام‌گذاری شده اما محدودیت شغلی برای این زنان وجود ندارد و هر بانویی از 18 تا 60 سال، فارغ از دارابودن شغل یا سایر بیمه‌ها -هم‌چون تامین اجتماعی و خدمات درمانی-، می‌تواند نسبت به خرید این بیمه‌نامه اقدام کند.»

وی با اشاره به این‌که بیمه "مستمری زنان خانه‌دار"، آتیه این افراد را با پرداخت مبلغی ثابت به صورت ماهانه تضمین می‌کند؛ ادامه داد: «بانوان ایرانی با بیمه‌شدن در این طرح، همانند تمـامی مشـاغل، تحت پوشش بیمه مستمری قـرار گرفته و با پرداخت 13 تا 30 سـال حـق بیمه، تا پایان عمر از حقوق مسـتمری بهـره‌مند می‌شوند.»

برزگر، در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که بیمه‌گزار می‌تواند مبلغ حق بیمه خود را سالیانه به میزان 5 تا 20 درصد افزایش دهد؛ می گوید: «زمان پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه، دوماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله متغیر بوده و به انتخاب متقاضی تعیین می‌شود.»

مدیر بازاریابی و فروش بیمه‌های زندگی امکان استفاده از کارت اعتباری بیمه ملت، برای خرید اقساطی از شبکه فروشگاهی تحت پوشش بیمه‌ملت و دریافت وام از موجودی حساب را از خدمات این بیمه‌نامه اعلام کرده و می گوید: «علاوه بر نرخ سود علی‌الحساب، سود حاصل از سرمایه‌گذاری به صورت مشارکت در منافع نیز برای بیمه‌گزار در نظر گرفته شده است.»

وی امکان درخواست مستمری پیش از موعد را در صورتی که بیش‌تر از 5 سال به پایان مدت بیمه‌نامه باقی نمانده باشد، از دیگر مزایای بیمه مستمری زنان خانه‌دار ذکر کرده و می گوید : « اگر بیمه‌گزار در دوران پرداخت حق بیمه فوت کند، اندوخته ایجاد شده او به ذینفع یا ذینفعانش پرداخت می‌شود و در صورت فوت بیمه‌شده در طول 10 سال اولیه دریافت مستمری، مبلغ مستمری برای ذینفعان به مدت 10 سال واریز شده و آنها برای جبران هزینه‌های ضروری فوت بیمه‌شده، سه برابر آخرین مستمری بیمه‌گزار را نیز دریافت می‌کنند.»

با طراحی و ارائه محصولی با نام "بیمه مستمری زنان خانه دار" از سوی بیمه ملت می توان امیدوار بود با آگاهی بخشی به جامعه درصدی از معضلات این قشر را تحت پوشش قرار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: