کد خبر: ۱۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸
امروز دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۸ بازار سرمایه شاهد تأمین مالی بخشی از مخارج راه‌اندازی ترمینال دوم فرودگاه بین‌المللی کیش برای سازمان مناطق آزاد کیش است.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،در این مراسم که با حضور دکتر بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، نادر قاسمی عضو هیات مدیره بانک مسکن، دکتر فاضلیان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، ، غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش و مدیرشعب بانک مسکن استان هرمزگان برگزارشد ، بانک مسکن بعنوان ضامن وعرضه کننده این اوراق و شرکت تامین سرمایه بانک مسکن متعهد پذیره نویسی این اوراق شدند.

این تأمین مالی از طریق انتشار اوراق اجاره برای شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به مبلغ 3000 میلیارد ریال در بازار فرابورس ایران می‌باشد. همچنین نرخ سود این اوراق سالانه 18% می‌باشد که به صورت هر سه ماه یکبار به دارندگان اوارق پرداخت می‌شود. در پایان 4 سال عمر اوراق نیز مبلغ اسمی بازپرداخت خواهد شد.
اگرچه تأمین مالی حوزه ناوگان حمل و نقل هوایی از طریق ابزارهای نوین تأمین مالی در بازار سرمایه تاکنون چندین مرتبه صورت پذیرفته است، ولیکن توسعه زیرساخت این صنعت برای اولین بار با انتشار این اوراق در بازار سرمایه کلید می‌خورد. نکته‌‌ای که حائز اهمیت است؛ ساختار نوین ابزارهای نوین تأمین مالی در بازار سرمایه، تنوع و انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌باشد که این روش‌های تأمین مالی را از تسهیلات بانکی متمایز می‌سازد. از جمله این ویژگی‌ها، تأمین وجوه مورد نیاز به پشتوانه دارایی‌های منقول و غیر منقول شرکت در عین بهره‌برداری از این دارایی‌ها می‌باشد. شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش در قالب عقد اجاره به شرط تملیک یک ملک ویلایی با کاربری مسکونی خود واقع در غرب کیش به ارزش روز کارشناسی شده حدوداً 3000 میلیارد ریال را به ناشر اوراق، فروخته و مجدداً این دارایی را اجاره به شرط تملیک نموده است. بهره‌برداری از این دارایی طی عمر اوراق در اختیار بانی اوراق بوده و در زمان سررسید و پس از تسویه تعهدات، مالکیت به شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش بازگردانده خواهد شد.
این اوراق از طریق بانک مسکن منتشر می‌شود که ضمانت پرداخت‌های این اوراق را بانک مسکن و تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی را شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن بر عهده دارد. فرآیند عرضه از طریق شرکت کارگزاری بانک مسکن به عنوان عامل فروش اوراق صورت خواهد پذیرفت. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری امین نیکان آفاق نیز مشاور عرضه اوراق می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: