کد خبر: ۱۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸
رئیس شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌الملل اعلام کرد: نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت خارجی از ۹ کشور در حال برگزاری است.
«بهمن حسین‌زاده» امروز (شنبه) در حاشیه افتتاح سه نمایشگاه قطعات خودرو، پدافند غیرعامل و لیزر فتونیک، گفت: نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۷۰۰ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت خارجی از ۹ کشور در حال برگزاری است. همچنین ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه قطعات خودرو حضور دارند.

وی اولویت نخست توسعه صنعت خودرو کشور را منوط بر ارائه راهکارهای بلندمدت در حمایت از تولید داخلی سازی عنوان کرد و افزود: تقویت بنیه قطعه‌سازی، رونق تولید با کیفیت و رشد روزافزون صنعتی را سه گام مهم و انکارناپذیر در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی پویا و مطمئن در صنعت خودرو به شمار می‌آید.

حسین‌زاده ادامه داد: در همین راستا باید موانع و مشکلات پیش روی قطعه سازان برداشته شود چرا که این بخش نقش مهمی در اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

وی تاکید کرد که در شرایط فعلی باید بنیه این بخش چه از لحاظ تکنولوژی و چه تسهیلات تقویت شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مدیریت درست عرضه و تقاضا با هدف بهبود وضعیت بازار خودرو و همچنین کاهش نارضایتی‌های تولید کنندگان و مصرف کنندگان، نیاز انکارناپذیر برون‌رفت از چالش‌های موجود رکود کنونی اقتصاد کشور است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران اظهار داشت: اگرچه صنعت قطعه‌سازی با مشکلات و تنگناهایی دست و پنجه نرم می‌کند و نیاز به استفاده از تجهیزات و قطعات خارجی است؛ اما با بهره‌گیری از توان فنی،مهندسی و دانش بومی، توسعه مهارت و ارتقای تکنولوژی کیفیت محصولات را شاهد هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به محدویت‌هایی که نتیجه تحریم‌ها است، رفع موانع حمایت از گسترش صنعت داخلی و ایجاد رضایتمندی مشتریان را مهم‌ترین اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود:  ساخت قطعات خودرو، شاهد تنوع  رشد کیفیت  و پیشرفت کیفی است؛ به طوریکه فروش سالاانه خودرو در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

حسین‌زاده برنامه‌ریزی داخلی و سیاست‌گذاری درست در بهره‌گیری مطلوب از منابع موجود را باعث‌ رشد صنعت خودرو دانست و خاطرنشان کرد: تولید با کیفیت توام با نظارت مستمر، با ثبات نسبی در قیمت‌ها و تکیه بر راهبرد داخلی‌سازی، از اقدامات لازم در مسیر تحقق رقابت مطمئن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: