کد خبر: ۱۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: نهادینه سازی فرهنگ بیمه زمانی اتفاق می افتد که صنعت بیمه محصولات خود را به خانه تمامی آحاد جامعه ببرد و مردم را از ماموریت ها و ظرفیت های خود آگاه کند.

غلامرضا سلیمانی که در جمع کارکنان روابط عمومی بیمه مرکزی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: بسترسازی فرهنگی و صرف هزینه برای توسعه فرهنگ و افزایش ضریب نفوذ بیمه هیچ تفاوتی با سرمایه گذاری ندارد و بیمه مرکزی و شرکت های بیمه ای باید در این مسیر حرکت کنند.

رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران روابط عمومی از خلق خبر به عنوان یکی از مهمترین ماموریت های مجموعه روابط عمومی ها یاد کرد و افزود: رسانه های صنعت بیمه می توانند با حرکت بر روی ریل امیدواری از حجم اخبار ناامیدکننده بکاهند و در افزایش ضریب امید به آینده و سطح شادابی جامعه نقش موثری را ایفا کنند.

دکتر غلامرضا سلیمانی از صنعت بیمه به عنوان یک صنعت خدمات رسان و مولد آرامش و امنیت، نام برد و تصریح کرد: وقتی محصول سازمان، آرامش است بنابراین رویکرد روابط عمومی هم باید ترویج فرهنگ امیدواری باشد و با تکیه بر شفاف سازی،رشد سرخوردگی را در جامعه کاهش دهند.

وی با تاکید بر این نکته که اتخاذ مواضع انفعالی در صنعت بیمه شایسته این صنعت بزرگ نیست، خاطرنشان کرد: جایگاه روابط عمومی های صنعت بیمه پاسخگویی صرف به انتقادات نیست، بلکه شفاف سازی ابهامات موجود می تواند در این خصوص راهگشا و موثر باشد.

رییس کل بیمه مرکزی با تشریح آخرین تحولات صنعت بیمه در ایران و جهان از این صنعت به عنوان یک صنعت استراتژیک یاد کرد و خاطرنشان کرد: برای رونمایی از محصولات بیمه ای و معرفی همه محصولات و ظرفیت های صنعت بیمه به حمایت و همراهی همه رسانه های کشور احتیاج داریم.

رییس شورای عالی بیمه مشارکت شرکت های بیمه ای در پروژه های فرهنگ سازانه روابط عمومی ها را یک ضرورت آشکار دانست و گفت: حضور فراگیر شرکت های بیمه در پروژه های توسعه فرهنگی نظیر طرح بزرگ زنگ بیمه در مدارس سراسر کشور باید به عنوان یک الگوی جدی در سطح صنعت بیمه نهادینه شده و روح مشارکت در پیکر این صنعت دمیده شود.

دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود موفقیت صنعت بیمه را در گرو موفقیت روابط عمومی ها ارزیابی کرد و افزود: روابط عمومی برای اطلاع رسانی گسترده به تمامی مدیاهای موجود احتیاج دارد و باید با حضور در رسانه های مکتوب، سایبری، فیلم ها و سریال های پرمخاطب و حتی بازی های رایانه ای محصولات و ماموریت های خود را برای تمامی آحاد مردم تبیین کند.

وی در پایان از مدیران و کارشناسان روابط عمومی بیمه مرکزی خواست تا با برنامه ریزی و سیاست گذاری دقیق، مسیر حرکت رسانه ای را برای تمامی واحدهای سازمانی، مشخص کنند.

گفتنی است دکتر غلامرضا سلیمانی در پایان دیدار از بخش های گوناگون روابط عمومی بازدید کرد و با کارشناسان این مجموعه پیرامون مسائلی نظیر ارتباط با رسانه ها، تبلیغات و تشریفات،امور بین الملل به گفتگو پرداخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: