کد خبر: ۱۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
رضا اردکانیان درباره حذف قبوض کاغذی برق و افزایش قیمت برق گفت: بی‌تردید حذف قبوض کاغذی در حال انجام است و ادامه دارد با توجه به مصوبه سال ۱۳۹۸ تعرفه‌های انرژی ۷ درصد افزایش پیدا کرده که ارتباطی با حذف قبوض برق ندارد
وزیر نیرو با تاکید بر ادامه پیگیری حذف قبوض کاغذی آب و برق گفت: حذف قبوض ارتباط به افزایش قیمت ندارد و شهروندان می‌تواند در صورتی که سوتفاهمی دارند با شماره ۱۲۱ تماس حاصل بگیرند.

 رضا اردکانیان در پایان صد و هفتادومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز موضوعات مختلفی توسط اعضا شورای شهر تهران مطرح شد که امیدواریم در آینده نزدیک با امضای تفاهم‌نامه‌های بیشتر از میان وزارت نیرو و شورا و شهرداری بتوانیم اقدامات خوبی برای تهران انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره حذف قبوض کاغذی برق و افزایش قیمت برق گفت: بی‌تردید حذف قبوض کاغذی در حال انجام است و ادامه دارد با توجه به مصوبه سال ۱۳۹۸ تعرفه‌های انرژی ۷ درصد افزایش پیدا کرده که ارتباطی با حذف قبوض برق ندارد.

او ادامه داد: افراد پرمصرفی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کند، ۱۶ درصد بیش‌تر از این ۷ درصد باید پرداخت کند. اما حذف قبوض کاغذی افزایش قیمت برق به یکدیگر ارتباط ندارند و اگر شهروندان سوتفاهمی در این زمینه دارند، می‌تواند با شماره ۱۲۱ تماس حاصل کنند.

وزیر نیرو درباره فرونشست‌های زمین در شهر تهران نیز گفت: در جلسه امروز گزارشی در این رابطه ارائه دادیم و این آمادگی وجود دارد که در ارتباط با فرونشست‌های زمین در تهران با مدیریت شهری اقدامات علمی و فنی مشترکی انجام دهیم.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی درباره فقدان روشنایی مناسب در برخی معابر تهران همچون بازار و پس از تاریک شدن هوا گفت: شهرداری‌های مناطق معابری که فاقد روشنایی مناسب هستند را می‌توانند اطلاع دهند تا نسبت به تامین روشنایی آن‌ها اقدام شود، همچنین خود وزارت نیرو نیز رصد، پایش و احقاق معابر فاقد روشنایی را انجام می‌دهد و نسبت به تامین روشنایی معابر اقدام می‌کند.

تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی فرونشست زمین

وزیر نیرو همچنین صبح امروز با حضور در جلسه شورای شهر تهران پیشنهاد داد که کارگروهی ویژه فیمابین وزارت نیرو و شهرداری برای پرداختن به مساله فرونشست در تهران ایجاد شود.

اردکانیان با بیان این که در آغاز سال آبی قرار داریم و بنا به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی وضعیت بارش در آذرماه نرمال گزارش شده است گفت: برنامه ریزی‌ها بر اساس وضعیت نرمال تهیه شده اما از آنجا که کشور ما یک دوره‌ی خشکسالی 10 ساله را پشت سر گذاشته، طبیعتا این بارش‌ها تا مدت‌ها موجب برگشت رطوبت از دست رفته خاک می‌شود.

وی با بیان این که سیلاب اخیر علاوه بر مشکلات عدیده‌ای که ایجاد کرد، برکاتی نیز داشت و یکی از این برکات افزایش امکان تولید انرژی در سدهای چند منظوره بوده است گفت: خوشبختانه امسال توانستیم سه رکورد در بخش برق داشته باشیم که یکی از آنها رکورد تولید برق بود. که امسال 3000 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه شد که در شرایط تحریم دستاورد ارزنده‌ای بود.

او با بیان این که رکورد دوم این است که در بخش مصرف  توانستیم 3800 مگاوات برق در اوج بار تابستان تولید کنیم و تابستان را به خوبی پشت سر بگذاریم گفت: رکورد سوم نیز افزایش تولید برق در کشور بود به گونه‌ای که امکان صادرات فراهم شد و در سالی که طی شد بالاترین میزان انرژی به کشورهای همسایه به ویژه عراق صادر شد.

وی با بیان این که  معتقدم تا زمانی که اصلی‌ترین نقطه ضعفمان را هدف نگیریم مشکلات حل نمی‌شود گفت: سیستم کاملا متمرکزی در اداره امور کشور ایجاد شده که این سیستم متمرکز در استانها آثار و عوارض منفی ایجاد کردند و ضعف دوم ما بخشی نگری است که بر ما حاکم شده که پشت پرده و ریشه اعظم مشکلات ما است.

اردکانیان با اشاره به سوابقش در وزارت کشور گفت: معتقدم که باید کار بزرگی از تهران شروع شده و با الگو برداری ، سایر شهرها نیز به سمت یک وضعیت مطلوب و تاب آور بروند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تا زمانی که خطوط و مرزها ما را از یکی شدن و یکی دیدن خدمات شهری دور کند، مشکلات حل نمی‌شود گفت: من با صمیمانه‌ترین حالت اینجا هستم و آمادگی داریم که در حوزه آب و برق یک برنامه مشترک تدوین کنیم. با اولویت بندی کارهای مشترک را در بالاترین سطح همکاری ادامه دهیم.

وی با بیان این‌که به من گفته‌اند چه کارگروهی در بحث پس‌آب بین‌ شهرداری و وزارت نیرو شکل گرفته و در آستانه نهایی کردن یک تفاهم نامه هستیم گفت: اگر به خود من باشد، فکر می‌کنم که باید یک مدل توسعه یافته پیش ببریم و آن این است که پروژه‌های مشترک تعریف کنیم و در یک بازه زمانی کوتاه مدت مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که در مورد وضعیت فرو نشست تهران باید بگویم که رسیدگی به این مشکل در شرح وظایف هیچ دستگاهی نوشته نشده است گفت: بیایید کارگروهی بین وزارت نیرو و شهرداری ایجاد شود و سرآغازی برای پرداختن به چنین موضوعی باشد و حتی این مساله را به حناچی نیز می‌گوییم اما لازم است که شورای شهر وارد شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: