کد خبر: ۱۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

۷۲۰ هزار نفر از خدمات درمانی تامین اجتماعی همدان بهره مند هستند

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: با ۳۰۰ تخت فعال در استان، نسبت تخت فعال به جمعیت بیمه شده، همدان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علیرضا صفری افزود: طی دو سال گذشته پنجاه تخت فعال به دو بیمارستان آتیه در همدان و دکتر غرضی در ملایر اضافه شده است.

وی با اعلام اینکه از نظر تعداد تخت فعال به نسبت جمعیت تحت پوشش، آمار همدان بسیار قابل توجه است، خاطرنشان کرد: از نظر سخت افزاری وضعیت استان چشمگیر است، مثلا تنها چهارده بیمارستان از هفتاد و دو بیمارستان سازمان در کشور، MRI دارند که یکی از آنها بیمارستان آتیه همدان است.

وی با اشاره به اینکه بودجه استان در سال ۹۸ حدود چهارصد و هشتاد میلیارد تومان است، اظهار داشت: دو بیمارستان تامین اجتماعی در شهرهای همدان و ملایر، با ۱۴ دستگاه آمبولانس، مجهز به دستگاه سی تی اسکن نیز هستند که در طی ۵ سال گذشته خریداری و نصب شده است.

دکتر صفری دو بیمارستان آتیه همدان و دکتر غرضی ملایر را از مجهزترین بیمارستانهای کشور دانست و گفت: این دو بیمارستان به بخش های تخصصی در تمامی رشته ها مجهز اند، رادیولوژی دیجیتال و بخش های آزمایشگاهی و... در هر دو بیمارستان و ۵ درمانگاه و پلی کلینیک های تخصصی در سطح استان، مجهز هستند.

وی افزود: تمام یخچال های آزمایشگاهی و داروخانه ها با بهترین استاندارد تهیه شده و در تمامی مراکز تحت پوشش وجود دارد.

دکتر صفری، تعداد کلی پرسنل مدیریت درمان استان را حدود هزار و دویست نفر اعلام کرد و گفت: ساخت و تجهیز انبار دارویی ملایر همچنین افتتاح درمانگاه شهرستانهای اسد آباد و رزن و افتتاح پلی کلینیک تخصصی همدان در طی شش سال گذشته با تلاش و پیگیریهای کارکنان خدوم این مدیریت در استان محقق شده است.

وی در ادامه به انجام طرح های هتلینگ و برنامه‌های عملیاتی در مراکز درمانی سازمان همچنین آغاز ساخت درمانگاه شهرستان بهار، در استان اشاره کرد و یادآور شد: به بهترین نحو ممکن، هر دو بیمارستان استان به عنوان پایلوت کشوری در بحث هتلینگ، اورژانس ولندری و بخش جراحی زنان آتیه و هتلینگ و زایشگاه بیمارستان غرضی، انتخاب شده اند.
نظرات بینندگان