کد خبر: ۱۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم «نیور اورلئان» در کشور آمریکا میزبان دو مستند بلند و دو فیلم کوتاه از سینمای ایران خواهد بود.
در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم نیور اورلئان سینمایی «اکسدوس» ساخته بهمن کیارستمی در کنار مستند «خرامان» به نویسندگی و کارگردانی آرش اسحاقی در بخش رقابتی مستندهای بلند به نمایش گذاشته خواهند شد. 

موضوع «اِکسُدوس» درباره‌ مرکز بازگشت مهاجران افغان است که توسط اداره اتباع خارجی وزارت کشور اداره می‌شود. این مرکز مسئولیت ثبت‌نام و اعزام مهاجران افغان را که به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند برعهده دارد.

مستند «خرامان» پیش‌تر در جشنواره‌ یوتای آمریکا حضور داشت و سال گذشته جایزه بهترین فیلم را از دهمین جشن مستقل سینمای مستند دریافت کرد. این مستند همچنین نامزد بهترین فیلم بلند در بیستمین جشن بزرگ خانه سینما بود.

جشنواره فیلم نیو ارولئان در بخش فیلم‌های کوتاه تجربی نیز میزبان فیلم «زخم» به کارگردانی مریم تفکری است و فیلم «جسم خاکستری» ساخته سمانه شجاعی نیز در بخش انیمیشن کوتاه این رویداد سینمایی  روی پرده خواهد رفت. 

 سی‌امین دوره از جشنواره فیلم «نیواورلئان» آمریکا از شانزدهم تا بیست و سوم اکتبر (بیست و چهارم مهر تا اول آبان) برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: