کد خبر: ۱۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
بچه‌ها کیف تابستان را می‌برند؛ فارغ از این‌که گرمایش آزاردهنده باشد. ماهیت بچگی یعنی نگاه کردن به نیمه پر لیوان، ساده‌انگاری و لذت بردن. برای همین است که عالم‌شان قشنگ‌ترین عالم دنیاست.
قصه بچه‌ها و تابستان هم همین است. بخصوص آن‌هایی که محصل هستند تمام 9 ماه سال تحصیلی را به عشق این سه ماه تعطیلی فصل گرما می‌گذرانند تا بی‌دغدغه درس و مشق، اوقات‌شان را آن‌طور که دوست دارند، بگذرانند. همین است که گرمای تابستان را بهایی نمی‌دهند و روی تعطیلاتش تمرکز می‌کنند اما...
اما امان از روزی که گرما بیفتد به جان‌شان؛ گرما که بیفتد به جان‌شان دیگر تابستان آن رنگ و بوی لذت را ندارد. موضوع گرمازدگی است و خیلی‌ها گرمازدگی را مترادف یک مشکل جزئی ناشی از گرمای زیاد می‌دانند هرچند اوضاع می‌تواند خیلی جدی‌تر از این حرف‌ها باشد.
برای خیلی از پدرومادرها گرمازدگی یک مسئله جزئی است شاید به این دلیل که خبر ندارند این بیماری در مواقعی که کمتر به آن اهمیت داده شود تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد. اگر فرزند شما گرما زده شده ماجرا را با یک دوش آب ولرم و خنکی خوراندن به او تمام شده، تلقی نکنید. در این روزها که دمای بسیاری از شهرها در ایران به بالای 40 درجه رسیده باید بیش از همیشه خطر گرمازدگی بخصوص برای بچه‌ها را جدی بگیرید. دقیقا به همین دلیل یکی از گزارش‌های اصلی بخش مادر و کودک این شماره از تندرستی را به موضوع گرمازدگی در کودکان اختصاص داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم این گزارش را از دست ندهید چون گرمازدگی درست برخلاف تصور شما می‌تواند یک مشکل نه جزئی بلکه جدی باشد اما قطعا در صورت اقدام به‌موقع به‌راحتی قابل درمان است.


منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: