کد خبر: ۱۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
پوستی شفاف و بی‌نقص با لایه‌برداری حرفه‌ای
لایه‌برداری و پاک‌سازی بخش مهمی ‌از برنامه مراقبت پوست است و این اهمیت به‌اندازه‌ای است که در طولانی‌مدت و با گذر عمر ردپای پیری روی پوست صورت باقی نخواهد ماند.
تمام روزهایی که سعی داشتید با مواد آرایشی صورتی صاف و یکدست برای خود بسازید، می‌توانستید با راه‌حلی ساده‌تر پوست‌تان را با کمک پیلینگ جوان و شاداب‌تر کنید. نمایان شدن لایه تازه و پاک‌سازی شده پوست بعد از پیلینگ به مراتب بیشتر هر نوع گریم و آرایش صورت شما را جوان و زیباتر خواهد کرد. همراه با گیلدا منادی، کارشناس زیبایی و لیزر درمان شما را با پیلینگ و اثر آن در سلامت و جوانی پوست آشنا خواهیم کرد.
سد دفاعی پوست را قدرتمند کنید 
پوست ما در همه حال به‌عنوان عضوی مهم در خط اول دفاع از دیگر اعضای بدن ایفای نقش می‌کند. پس باید برای مقابله با تمام عوامل مهاجم بیرونی و محیطی، قدرتمندانه از سلامت خود و دیگر بخش‌های بدن مراقبت کند اما همین استحکام و ایستادگی پوست به مرور زمان توانایی اولیه خود را از دست داده و به سمت فرسایش و ضعف مي‌رود. تضعیف لایه بیرونی پوست و پیری آن در مدت کوتاهی تمام زیبایی و شادابی ظاهری ما را تحت‌تاثیر خود قرار خواهد داد و درست در این شرایط است که نیاز به مراقبت و تقویت از این عضو پهناور بدن بیش از پیش اهمیت خواهد داشت. همه مهاجمان خارجی مانند باد، آفتاب، آلودگی و حتی سرما و گرما به بافت بیرونی و حتی عمقی پوست آسیب خواهد زد. پس برای این‌که جلوی تغییرات ناخوشایند پوست در مقابل این عوامل را بگیرید باید سطح آن را از تمام آلودگی‌‌ها و سلول‌های مرده انباشته شده پاک کنید. در این موقعیت پیلینگ و روش‌های لایه برداری از پوست به کمک شما مي‌آیند.
به حداقل رساندن عیوب پوست با پیلینگ 
پیلینگ همان لایه‌برداری شیمیایی است که در یک جمله ساده به منظور حذف سلول‌های مرده پوست انجام مي‌گیرد و به قدری در جوان‌سازی و سلامت پوست تاثیرگذار است که به‌سادگی علائم پیری و استرس را از بین مي‌برد. پیلینگ یک روش ترمیم عالی برای پوست است تا لایه‌های بیرونی پوست را که به هر دلیلی شروع به ساییدگی و فرسایش کرده است، به پوستی با ظاهر جوان و کاملا سالم تبدیل کند. نمایان شدن پوست جوان و صاف‌تری که در زیر سطح مرده و تمام موادانباشته شده روی پوست‌تان قرار داشت، خبر از موفقیت پیلینگ در تغییر ظاهر و سلامت پوست شما مي‌دهد که معمولا از حدود یک هفته تا 10 روز بعد از پیلینگ اولین نشانه‌های شادابی و زیبایی پوست نمایان مي‌شود. شیوه‌ای که در تحریک تولید کلاژن پوست بسیار موفق است و بازسازی سلول‌ها را به خوبی سرعت مي‌دهد. در لایه‌برداری و جوان‌سازی به سبک پیلینگ معمولا آسیب سطحی و قابل مهاری را از همان ابتدا به کمک مواد مناسب، مورد تجویز و تایید پزشک به پوست وارد مي‌کنند تا پوست در واکنش به این آسیب شروع به ترمیم خود کرده تا درنهایت در کنار پاک‌سازی بیشتر لکه‌های تیره و خطوط ریز را از روی پوست محو شود.
پیلینگ با تشخیص متخصص به چند روش انجام مي‌شود
این شیوه لایه‌برداری از پوست و جوان‌سازی عموما براساس قدرت عملکرد و عمق نفوذی که دارد به چند صورت انجام مي‌شود :
پیلینگ شیمیایی: این شیوه در سه درجه سطحی، متوسط و عمقی روی پوست انجام مي‌گیرد که در درجه سطحی به کمک مواد لایه‌بردار ملایم لایه اپیدرم پوست را پاک‌سازی و جای جوش، لک‌ها و حتی چروک‌های سطحی ترمیم شده و طی چند روز کوتاه بهبود حاصل مي‌شود. در پیلینگ شیمیایی متوسط هم ترمیم از لایه دوم پوست آغاز مي‌شود تا ضمن پاک‌سازی، جوان‌سازی هم با اثرگذاری روی چروک‌های متوسط، لک‌های بارداری، تیره‌تر و ضایعات پوستی صورت گیرد. در نوع عمقی پیلینگ هم که برای برطرف کردن چروک‌ها و اسکارهای عمیق‌تر انجام مي‌شود، درمان با نفوذ به لایه‌های عمقی پوست آغاز و با اعمال نوعی آسیب قابل مهار برای به تحریک کلاژن‌سازی و ترمیم به پایان مي‌رسد. دوران نقاهت پیلینگ عمقی بعد از پیلینگ عمقی کمی طولانی‌تر است و قرمزی و التهاب آن تا حدود دو هفته ادامه خواهد داشت.
پیلینگ مکانیکی: ساده‌ترین مثال برای معرفی این شیوه لایه‌برداری، تعریف از روش‌هایی مانند میکرودرم آبریژن یا میکرونیدلینگ است. درواقع در این‌جا وسایل الکترومکانیکی خاصی به کمک جوان‌سازی و پاک‌سازی پوست مي‌آید تا لایه سطحی پوست را با استفاده از یک دستگاه غلتک‌دار و تراشنده بتراشند و با نفوذ در لایه‌های سطحی تا عمقی پوست شروع به ترمیم و پیلینگ کنند. مکانیکی بودن این نوع پیلینگ دلیلی بر موثر بودن آن نخواهد بود و فقط متخصص و کارشناس مربوطه برای نتیجه‌دهی موثرتر این نوع روش را به شما پیشنهاد مي‌دهند. در این نوع پیلینگ هم اسکارهای عمیق، چین‌وچروک‌های نسبتا خفیف و جای جوش و آکنه و حتی آفتاب سوختگی بعد از اتمام جلسات درمان ترمیم خواهد شد.
پیلینگ با دستگاه‌های لیزری: لایه‌برداری با لیزر به کمک تابش نور به عمق پوست صورت مي‌گیرد تا ضمن تحریک تولید کلاژن این روند حتی پس از پایان جلسات پیلینگ به شیوه لیزر درمانی پوستی مستحکم و انعطاف‌‌پذیرتر مي‌شود، درنهایت چین‌‌وچروک به‌طور چشمگیری کاهش یافته و به اوضاع کلی پوست بهبود مي‌بخشد. جای نگرانی هم نیست، چون این نوع پیلینگ هم سرپایی و در جلسات 45 دقیقه روی صورت انجام شود. اگرچه جوان‌سازی به شیوه لیرز درمانی طرفدارن زیادی دارد اما اگر در زمان مناسب و منظم به منظور پاک‌سازی و لایه‌برداری انجام شود، عمر جوانی پوست را طولانی خواهد کرد.
پیلینگ بهترین برای پوست‌های کم‌آب و چرب 
کاربردهایی که پیلینگ دارد و خدماتی که برای بهبود ظاهر و جوانی پوست شما انجام مي‌دهد کافی است تا همه ما لایه‌برداری به صورت حرفه‌ای را در برنامه همیشگی مراقبت از پوست خود بگنجانیم. به‌ویژه وقتی پای برطرف کردن نقایص پوست، جای آکنه و اسکارها، جمع و کوچک کردن منافذ پوستی و درنهایت شاداب، روشن و جوان کردن پوست در میان باشد.پوست‌هایی که چرب و کم‌آب هستند با پیلینگ ضمن کنترل ترشح سبوم مي‌توانند از تنظیم چربی پوست خود مطمئن شده و یک درمان مناسب و سبک را تجربه کنند. از طرفی لایه‌ تازه‌‌تری از پوست که بعد از پیلینگ از آن رونمایی مي‌شود، بدون لکه و سلول‌های مرده است که در نتیجه رنگ یکنواختی هم دارد. پیلینگ همچنین کمک مي‌کند تا محصولاتی که برای مراقبت از پوست خود مصرف مي‌کردید به طرز باور نکردنی‌تری جذب پوست‌تان شود. آلودگی و چربی‌هایی هم که موجب جوش زدن مي‌شوند، هم از بین خواهد برد.
تا چند روز باید مراقبت کنید 
پیش از تصمیم گیری و سپردن پوست‌تان به شیوه پیلینگ باید انتظارات واقعی از فرایند لایه‌برداری داشته باشید. برای همین منظور اگر با هیچ یک از ملاحظات دارویی، مشکلات جسمی و بیماری پوستی دست و پنجه نرم نمی‌کنید مي‌توانید خودتان را برای پیلینگ آماده کنید. متخصص پوست بهترین راهنمایی را در زمینه نوع پیلینگ به شما خواهد داد. هنگام جلسات، تکنسین یا پزشک مربوطه مراقبت‌های لازم بعد از پایان پیلینگ را به شما گوشزد خواهند کرد اما بد نیست این نکات کلی را هم بدانید: 
- باید مرتبا از کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی با SPF بالا حتی در خانه استفاده کنید.
- مصرف کرم‌های آرایشی،کانسیلر و مواد آرایشی دیگر را چند هفته به تعویق بیندازید؛ چراکه بعد از پیلینگ احتمال بروز لک در واکنش به محصولات آرایشی چندین برابر مي‌شود.
- روزانه از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کرده و در طول روز آن را تمدید کنید.
- با رعایت بهداشت، فرصت مناسب ترمیم و جوان‌سازی را به پوست بدهید؛ چراکه محیط‌های آلوده روند لایه‌برداری پوست را تحت‌تاثیر قرار داده و بستر بروز جوش و لک‌ها را فراهم مي‌کند.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: