کد خبر: ۱۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
آیا حلزون مي‌تواند پوست‌تان را جوان کند ؟
مراقبت از پوست به شیوه آسیایی‌ها بسیار مورد توجه تمام مردم دنیاست.در دورانی که بیشتر مواد و ماسک‌های مراقبت از پوست به سمت محصولات فاقد چربی و روغن پیش مي‌رود این آسیایی‌ها هستند که برای شادابی و پاک‌سازی پوست‌ خود به‌طور مداوم از روغن‌‌های گیاهی و سبک استفاده مي‌کنند.
ماساژ و ماسک‌های آب برنج، انجیر، زردچوبه، خرمالو هم ابداع آن‌هاست و حالا در تمام کره زمین طرفدار دارد اما این‌بار نوبت حلزون تا قدم زدن آن روی پوست‌تان معجزه کند. حلزون‌تراپی‌ترند این روزهای خدمات زیبایی و جوانی پوست است که اطلاعات مفید درباره آن را با همراهی دکتر سارا حجتی، متخصص پوست و زیبایی در اختیار شما قرار مي‌دهیم. 
حلزون‌تراپی چیست؟ 
باید کمی شجاع باشید چون قرار است چند حلزون زنده روی صورت شما راه بروند تا به این سوال را که آیا حلزون‌تراپی موجب جوان‌سازی پوست مي‌شود، پاسخ دهند؟ جواب این سوال مهم بله است.این روش یکی از خدمات زیبایی و مراقبتی پرطرفدار و موثر در کشورهایی مانند کره و ژاپن است. همان سرزمین‌هایی که خیلی‌ها به دنبال کشف راز جوانی و شادابی پوست آن‌ها هستند. آن‌ها با مطرح کردن این ادعا که حلزون درمانی، سلول‌های مرده را حذف کرده و چین و چروک را کاهش مي‌دهد، سال‌هاست از توانایی درمان‌های طبیعی در حوزه سلامت و زیبایی مي‌گویند. حلزون‌تراپی یکی از روش‌های منحصر به‌فرد در بین تمام متدهای زیبایی پوست است. چون در همان حالی که حلزون روی صورت شما قرار گرفته و سینه‌خیز پوست صورت‌تان را بالا و پایین مي‌رود، ماده‌ای چسبناک و ژله‌‌ای به نام موکوس از خود ترشح مي‌کند که مانند یک ماسک مغذی عمل کرده و سرشار از پروتئین، آنتی‌اکسیدان و هیالورونیک اسید برای پوست صورت است. پس درنهایت مي‌توان گفت که حلزون درمانی مي‌تواند یک پوست درخشان به شما هدیه دهد.
از دست کشاورزان تا حلزون درمانی در منزل 
در دهه 1980 این پدیده برای نخستین‌بار کشف و کم‌کم در تمام آمریکای جنوبی فراگیر شد. درست زمانی که روستایی‌ها و کشاورزان شیلیایی در کار پرورش حلزون و صادرات آن به فرانسه بودند. در این ماجرا چند کشاورزی که مشغول جمع‌آوری حلزون و انتقال آن‌ها بودند با مشاهده خوب شدن آثار اسکار و زخم‌های کهنه دستان خود موضوع را به محققان گزارش دادند. در شروع بررسی‌های به عمل آماده، جوانی و شادابی پوست کارگرانی که پوست دست و صورت آن‌ها در تماس روزانه و مستقیم با حلزون‌ها قرار داشت به وضوح به نسبت دیگر همکاران آن‌ها قابل مشاهده بود. بنابراین این کشف به سرعت پا در بیشتر لابراتوارها و موسسات تحقیقاتی گذاشت و خیلی زود به یک سود کلان در زمینه تولید محصولات زیبایی رسید. چراکه از همان سال‌ها تعداد بسیار زیادی از تولیدکنندگان محصولات زیبایی شروع بسته‌بندی و عرضه محصولات با موکوس حلزون کرده و آن را به مصرف‌کنندگانی ارائه كرد که به دنبال راه‌حل‌های تازه و مراقبت‌های خارق‌العاده و متفاوت بوده از پوست و زیبایی هستند. پس با دریافت نتایج مطلوب از این روش، پرورش حلزون رونق فراوانی گرفت و استفاده از حلزون‌تراپی در زیباسازی پوست موجب شد علاوه بر کلینیک‌های زیبایی، عموم مردم هم در خانه از مزایای حلزون درمانی بهره ببرند.
قدرتمند در ترمیم و جوان‌سازی پوست 
حلزون درمانی به دلیل مزایای فراوان و عوارض نادری که دارد توانست در مدت کوتاهی جایگاه خوبی در بین بهترین خدمات فیشیال و مراقبت از پوست پیدا کند.اما با چه تاثیراتی؟ یک حلزون زنده با یک ساعت قرار گرفتن روی پوست صورت چه اثرهاي مثبتی به همراه خواهد داشت ؟ 
- ضدلک : روشن شدن پوست و از بین رفتن لکه‌های تیره و قهوه‌ای که در اثر آفتاب ظاهر مي‌شوند یکی از اثرهاي ماده موکوس در حلزون تراپی است.
- استحکام بخش: ساختار ماده ترشح شده از حلزون که بسیار به پوست انسان شبیه است موجب استحکام و تقویت خاصیت ارتجاعی پوست شده و آن را جوان می‌کند تا جایی که از موکوس باعنوان چسب طبیعی هم یاد مي‌شود.
- ضدچروک: الاستین موجود در موکوس نقش مهمی در طراوت پوست و کاهش چین‌وچروک دارد پس فراوانی الاستین در حلزون‌تراپی به افزایش قدرت نوسازی پوست بسیار کمک مي‌کند.
- ترمیم‌کننده: یکی از معجزات حلزون درمانی افزایش قدرت نوسازی پوست و جبران کمبود کلاژن در آن است. پس با از بین بردن سلول‌‌های مرده پوست و تولید سلول‌‌های سالم به خوبی جوانی از دست رفته پوست را بازمی‌گرداند.
- ضدآکنه: تمام راه‌های بروز و ظاهر شدن جوش و آکنه‌ها با این روش متوقف خواهد شد؛ چراکه موکوس پس از ترشح با عفونت‌های پوستی مبارزه کردن و توانایی پوست در تولید مواد ضدمیکروبی را به حداکثر مي‌رساند.
- شفافیت: یکی دیگر از مزایای مهم حلزون درمانی درمان جای جوش، آثار زخم و ترک‌های پوستی است پس با تسریع درمان و ترمیم طبیعی آسیب‌‌های پوستی، ظاهر آن را درخشان و شفاف مي‌کند.
- آبرسانی: پوست خشک همیشه در معرض آسیب است اما حلزون درمانی با رفع این مشکل و رشد و تکامل مولکول‌‌های کربوهیدراتی نگه ‌دارنده آب در پوست، رطوبت پوست را تامین و آن را نرم و لطیف مي‌کند.
حلزون زنده یا کرم حلزون 
توصیه محققان بعد از اثبات تمام اثرهاي مثبت حلزون درمانی به استفاده از این روش به فیشیال حلزون به صورت زنده است اما در صورت دسترسی نداشتن یا هر دلیل دیگر مصرف محصولات با کیفیت و اوريجینال برگرفته از ماده موکوس حلزون توصیه مي‌شود با وجود اين تجربه حلزون‌تراپی به دلیل داشتن مواد پروتئینی مفید و ضروری برای پوست به همان شیوه مرسوم و ارگانیک مطمئنا نتیجه بهتر و موثرتری خواهد داشت. ساختمان بدن حلزون به شکلی است که در صورت آسیب به پوست به‌طور طبیعی قادر به تولید الاستین و کلاژن است و توانایی ترمیم پوست خود را دارد. بنابراین سازگاری آن با پوست بدن انسان باعث مي‌شود با جذب ماده موکوس ضمن بهره‌مندی از خاصیت‌های درمانی، زیبایی پوست خود را هم تضمین کنید. از طرفی مقابله با عوارض ناشی از اشعه ماورای بنفش خورشید به‌سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود اما حلزون‌تراپی قدرتمندانه در برابر این آسیب‌ها ایستادگی و نقاط آسیب‌دیده را ترمیم و برطرف مي‌کند. این درحالی است که کرم و روغن‌های برگرفته از عصاره حلزون به مراتب ضعیف‌تر از حلزون درمانی عمل مي‌کند.
مراقبت عوارض احتمالی و حساسیت پوستی باشید  
کرم، لوسیون و تمام محصولات بهداشتی و آرایشی که از موکوس حلزون به‌دست مي‌آید، بعد از عرضه در بازار ابتدا برای درمان جای زخم، جوش و التهابات پوستی بسیار مورد توجه قرار گرفت اما از همان ابتدا کارشناسان زیبایی تاکید بیشتری بر استفاده از نوع زنده این موجود و فیشیال حلزون‌تراپی داشتند. به این دلیل که معتقدند عصاره‌های حلزون معمولا در محیط‌های آزمایشگاهی در طول فرآیند تولید معمولا بخشی از خواص خود را از دست مي‌دهد و در نهایت قدرت اولیه را نخواهند داشت.اما باید این نکته مهم را در خاطر داشته باشید که هر نوع حلزونی را نمی‌توان روی پوست قرار داد؛ چراکه ممکن است باعث ایجاد حساسیت و صدمه شود. بنابراین این درمان‌ها باید فقط با حلزون‌های طبی در مراکز معتبر انجام شود. دیگر این‌که در تهیه کرم و محصولاتی که با نام حلزون در بازار موجود است، دقت بیشتری به خرج دهید. چون بیشتر این محصولات از مواداولیه نامرغوب و تقلبی تهیه و در بسته‌بندی‌های مشابه اصل ارائه مي‌شود. در آخر هم پیش از تجربه حلزون‌تراپی یا محصولات ارگانیک آن حتما با یک متخصص قابل اطمینان مشورت کنید.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: