کد خبر: ۱۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
بررسی‌ها نشان می‌دهد بازگشت اسید به مری با درد مزمن در مفصل فکی گیجگاهی مرتبط است.
محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند بازگشت اسید به مری با اختلال فکی گیجگاهی دردناک و مزمن مرتبط است و اضطراب و نداشتن خواب کافی در ارتباط آن دو با یکدیگر تاثیر دارد.

درد ناشی از اختلال فکی گیجگاهی در حدود ۱۳ درصد از جمعیت کانادا مشاهده می‌شود. همچنین بازگشت اسید به مری از بیماری‌های آزاردهنده‌ای است که بر اثر آن محتویات معده به گلو برگردانده می‌شود. شواهد حاکی از آن است که اضطراب، اختلال جسمانی و افسردگی با بیماری بازگشت اسید به مری مرتبط است.     

گروهی از محققان چینی و آمریکایی به بررسی اطلاعات ۱۵۲۲ بیمار مبتلا به اختلال فکی گیجگاهی مزمن پرداختند که ۶۹ درصد آنان زن بودند تا رابطه بین اختلال فکی گیجگاهی مزمن و بازگشت اسید به مری مشخص و تعیین شود آیا اضطراب، اختلال جسمانی و افسردگی می‌توانند بر این رابطه تاثیر بگذارند.

محققان بر این باورند که بازگشت اسید به مری فاکتور خطرزایی در اختلال فکی گیجگاهی است و افرادی که سابقه طولانی ابتلا به این مشکل گوارشی را دارند بیش از افراد دیگر احتمال دارد دچار اختلال فکی گیجگاهی شوند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، یکی از محققان این مطالعه گفت: تاثیر متقابل بین بیماری مزمن اسکلتی عضلانی، بیماری گوارشی و اختلال‌های روانی و مشکلات مربوط به خواب بسیار پیچیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: