کد خبر: ۱۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
از یوهان ساندستین؛ گیمر برتر جهان بیشتر بدانید
بازی‌های رايانه‌اي آنچنان شما را غرق در دنیای خود می‌کنند که لحظه‌ای به زندگی عادی برمی‌گردید که کلمه برد یا باخت روی مانیتور نمایش داده شود.
خیلی از گیمرها شیفته این قابلیت‌اند و برای همین، پا به این دنیای پررمزوراز می‌گذارند. این اتفاق برای خیلی از افراد به‌منزله پیروزی است؛ پس دوست دارند به هر ترتیبی که شده خود را باشخصیت‌های اصلی بازی جاگذاری کنند. روان‌شناسان معتقدند که این‌یک نیاز انسانی است که در خیلی از افراد رخ می‌دهد. در دنیای مجازی این دسته از افراد می‌توانند پیروزی‌های را کسب کنند که در دنیای واقعی برای آن‌ها محال و یا غیرقابل‌دسترس است و خود را با قهرمان‌های بازی‌ها هم‌قدم کنند و مهارت‌های مانند رزمی، شمشیربازی، فضانوردی و... را یاد می‌گیرند. در این شماره از دانستنیهای گیمینگ به سراغ یکی از ثروتمندترین بازیکن‌ها در این عرصه می‌رویم و پرفروش‌ترین بازی‌های حال حاضر را در فهرست کشورهای پرفروش مانند ژاپن بررسی می‌کنیم.
 **
یکی از ثروتمندترین ها
Johan "n0tail” Sundstein
یوهان «N0tail» ساندستین بازیکن حرفه‌ای دانمارکی است که با جثه کوچکش، توانسته حریفی قوی برای ای اسپرت بازها باشد. او در چندین ترومنت گروهی و فردی تا به امروز نام خود را با موفقیت به ثبت رسانده است. از تورنمنت‌های آن‌لاین HoN  با تیم Fnatic گرفته تا هم‌گروهی، با تیم‌های بزرگ و نام‌آور که کارنامه درخشانی را برای او رقم‌زده است. دوتا دو بازی مورد علاقه او است، موفقیعت او را می‌توان از کسب مقام‌های بالای اش در این رشته به‌خوبی فهمید. علاوه بر این او مدال مسابقات LAN را به‌طور متوالی در DreamHack به دست آورده است. یوهان در سال 2014 به تیم راز Secret پیوست و سپس وارد تیم پرطرف‌دار OG شد. تیم OG تیمی است که توانایی جابه‌جایی پست‌های مختلف خود را دارد و معمولا به‌عنوان بازیکن جایگزین با بازیکن‌ها دیگر تیم EG، جای خود را عوض می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تیم می‌توان به کم‌اشتباه بودن آن‌ها در مسابقه اشاره کرد که با توجه به حضور بازیکنانی با انعطاف‌پذیری بالا در ترکیب OG با هیروهای مختلف، تیم حریف نمی‌تواند متوجه شود که چه کسی با چه قهرمانی بازی خواهد کرد و کار دشمنان برای بن هیرو موردنظر آن‌ها یا حدس تاکتیک آن‌ها سخت می‌شود. علاوه بر این یوهان یکی از جوان‌ترین رقبای بازی‌های Newerth در جهان است، او در این بازی به‌تنهایی نقش‌آفرینی کرده است. همچنین او با سن کمی که دارد توانسته رهبریت بازی‌های دوتا دو را هم به دست بیاورد. آخرین برد چشمگیر او در مسابقات بین‌المللی در سال 2018 بود که بعدازآن توانست با کسب درآمد 56/970/733/3 دلار به یکی از گیمرهای ثروتمند جهان تبدیل شود.
**
ورود ساندستین به جرگه حرفه ای ها
یوهان ساندستین با غافلگیری به دنیای حرفه‌ای گیمرها وارد شد. او دراین‌باره می‌گوید: «زندگی من از سال 2013 به بعد به‌طور ناگهانی تغییر کرد. من هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کردم که به‌طورجدی وارد این نوع از مسابقات بشوم. علاقه‌ام به بازی‌ها بسیار زیاد بود اما فکر مسابقات بزرگ اصلا به ذهنم هم خطور نمی‌کرد تا این‌که یک روز با یکی از دوستان دبستانی‌ام به‌طور اتفاقی روبه‌رو شدم و از علاقه‌ام به او گفتم. او هم مرا در مسابقات ابتدایی ثبت‌نام کرد و این اولین تجربه رسمی‌ام در آن سال بود. به نظرم شانس نصیب افرادی می‌شود که برای به دست آوردن آن تلاش کنند و مانند یک ماهیگیر ماهر شانس را در تور ماهیگیری خود بیندازند. موقعیت از آن افرادی است که بتوانند سدها را بشکنند و قدم در راه موفقیت بگذارند. من ابتدا هدف گذاری می کنم و سپس برای به دست آوردن پیروزی تمام سعی خودم را می‌کنم.»
**
پرفروش‌ترین بازی‌ها در سال 2019 تا به امروز
رده‌بندی بازی‌های ویدئویی به دو نوع خاص در دنیای انجام می‌شود. این تقسیم‌بندی در دو دسته ژاپن و دنیا قرار می‌گیرد. ژاپن به‌تنهایی خود می‌تواند قطبی مستقل از رده‌بندی مسابقات و فروش جهانی بازی‌ها را داشته باشد. به همین منظور به‌تازگی در جدیدترین آمار منتشرشده بازی 3Kingdom Hearts  با پشت سر گذاشتن رقبای خود، توانست به پرفروش‌ترین بازی سال 2019 ژاپن تبدیل شود. در ژاپن بازی تحسین‌شده 3Kingdom Hearts با فروش بالای ۸۳۰ هزار نسخه توانسته است به این عنوان دست پیدا کند و موفق‌ترین بازی ازنظر مالی در ژاپن شود. این میزان توجه مردم ژاپن هم به دلیل حس‌وحال بازی و هم ناشر آن که Square Enix است که دور از انتظار هم نبود. این بازی علاوه بر این‌که بازار ژاپن را تسخیر کرده است، در بازار جهانی هم با فروش پنج میلیون نسخه، توانسته توجه گیمر‌ها را به خود جلب کند. این حجم از توجه قابل پیش‌بینی بوده و این بازی توانست در نیمی از سال رکورد پرفروش‌ترین بازی در ژاپن، مهد گیمینگ را بزند. البته بازی‌های دیگری در این مسیر به رقابت با این بازی دیدنی و هیجان‌انگیز می‌پردازند و در فهرست مربوط به رده‌بندی پرفروش‌ترین‌ها نام آن‌ها هم به ترتیب برده شده است. در جایگاه 21 در این فهرست بازی 2The Division با فروش بالای 112 هزار نسخه قرارگرفته است. جایگاه 20 به بازی Anthem با فروش 114 هزار نسخه تعلق می‌گیرد و بافاصله‌ای زیاد بازی 2 Resident Evil به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال با فروش حدود ۴۰۰ هزار نسخه در جایگاه چهارم از این فهرست بلندبالا نقش‌آفرینی می‌کند. بازی Sekiro: Shadows Die Twice هم در فهرست پرفروش‌های ژاپن با فروش 260 هزار نسخه در بین 10 بازی برتر در این کشور شناخته شد. پیش‌بینی می‌شود فروش این بازی‌ها تا آخر سال 2019 پیشرفت چشمگیری بخصوص در کشور ژاپن با گیمرهای فوق‌العاده‌اش داشته باشد.
**
پرفروش‌ترین بازی ابرقهرمانه
بازی‌های ویدئویی بخش بسیار مهمی از قلمرو کامیک‌ها را تشکیل می‌دهند. به همین منظور خبر تازه از داستان خانواده مارول در صنعت گیمینگ حاکی بر این است که اسپایدرمن جایگاه برتری را نصیب خودکرده و رقیب سرسخت خود بتمن را کنار زده است. بنابر گزارش NPD، بازی Marvel’s Spider-Man رسما توانسته با عبور از سد بازی Batman: Arkham City، به پرفروش‌ترین بازی ابرقهرمان محور تاریخ در ایالات‌متحده تبدیل شود. در رتبه‌ی نخست این لیست، بازی Marvel’s Spider-Man را مشاهده می‌کنیم که از سوي استودیو اینسامنیاک گیمز ساخته شد. این بازی که حتی یک سال هم از انتشارش نمی‌گذرد، هم‌اکنون توانسته در این مدت علاوه بر کسب افتخارات فراوان، در بازار نیز به پرفروش‌ترین بازی ابرقهرمانی تاریخ بازی‌ها در ایالات‌متحده تبدیل شود. تا پیش از عرضه این بازی، سه‌گانه بتمن استودیو راک استدی به‌عنوان بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی شناخته می‌شدند اما حالا به‌نظر می‌رسد مرد عنکبوتی جایگاه بتمن را کمی متزلزل کرده. بازی اسپایدرمن حتی توانسته رکورد پرفروش‌ترین بازی از سری Arkham یعنی Batman: Arkham City را هم بشکند و در جایگاه نخست بایستد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: