کد خبر: ۱۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
در مجموع می‌توان گفت که نیمه نخست سال جاری میلادی ، شرکت های تولیدکننده خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست موفق شده‌اند میزان فروش خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند و رشد و افزایشی معادل ۵۷ درصد را در این بازار تجربه کنند.
آمارها حاکیست که روند کاهشی فروش خودرو در بازار چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی همچنان ادامه داشته که در ماه مه ۲۰۱۹ به کمترین میزان خود رسیده است.  

بازار فروش خودرو در چین از لحاظ وسعت جغرافیایی و تنوع سلیقه مشتریان بسیار حائز اهمیت است بنابراین کارشناسان و تحلیلگران همواره با درنظر گرفتن میزان فروش خودرو در این بازار، موفقیت خودروسازان جهانی را برآورد کرده و بر اساس آن، نحوه عملکرد آنها در ماههای آینده سال را نیز پیش بینی می‌کنند.

آمارهای منتشر شده در وب سایت carsalesbase نشان می‌دهد که میزان فروش خودرو در بازار چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است به گونه‌ای که در مه ۲۰۱۹ ، این روند کاهشی به اوج خود درصدی رسیده و رشد منفی ۱۶.۵ درصد را برای خود به ثبت رسانده است.

در نیمه نخست سال جاری میلادی ، چیزی کمتر از ۱۰ میلیون خودروی سواری روانه بازارهای فروش چین شده است که این رقم تقریبا ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر است. این آمارها شامل خودروهای بزرگتر و تجاری همچون ون ، مینی ون ، کامیون و خودروهای وارداتی نمی شود.

به عقیده کارشناسان، دولت چین نیز این مساله را فرصتی مناسب برای افزایش رقابت‌پذیری میان خودروسازان و تسلط شرکت‌های خودروسازی بر بازار چین می‌داند این در حالیست که خودروسازان چینی با کاهش فروش خودرو در چین، فشار مضاعف و چندانی را بر روی خود احساس می‌کنند.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ ، فروش تمامی انواع خودروها از جمله خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند کاهش یافته است به گونه‌ای که سهم آن با رشد منفی ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۴۲.۳ درصد از بازار شده است . از طرفی دیگر، خودروهای سدان نیز در این بازار با کاهش اندکی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ ، موفق شدند ۵۱.۷ درصد از بازار چین را از آن خود کنند.

فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی نیز در این بازه زمانی با یک رشد و افزایش ۳۰ درصدی به ۳۲۰ هزار دستگاه رسید که از این میزان، ۲۶۳ هزار دستگاه به خودروهای برقی ، ۵۴ هزار دستگاه به خودروهای پلاگین هیبریدی و ۸۲۹ دستگاه آن نیز به خودروهای پیل سوختی تعلق دارد.

در مجموع می‌توان گفت که نیمه نخست سال جاری میلادی ، شرکت های تولیدکننده خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست موفق شده‌اند میزان فروش خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند و رشد و افزایشی معادل ۵۷ درصد را در این بازار تجربه کنند.  

سهم خودروسازان و برندهای خارجی نیز با یک رشد ۴.۸ درصدی در فصل نخست و ۲.۴ درصدی در فصل دوم نسبت به مدت های مشابه در سال قبل ، به ۶۳.۳ درصد از بازار چین رسید که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون محسوب می‌شود. از میان برندهای خارجی ، شرکت‌های خودروسازی ژاپنی با بیشترین میزان استقبال و اروپایی‌ها، آمریکاییها و کره‌ای‌ها با کمترین میزان فروش و استقبال در بازار چین مواجه شده‌اند. برندهای ژاپنی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رشد ۳.۴ درصدی را تجربه کردند این در حالیست که برندهای اروپایی ، آمریکایی و کره‌ای به ترتیب رشدی منفی ۷.۵ درصدی ، ۲۰.۸ درصدی و ۳۵.۴ درصدی داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: