کد خبر: ۱۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
زندگی در عصر فناوری هیجان‌انگیزتر از آن چیزی است که بشر به آن فکر می‌کند. فقط کافی است چشم‌هایتان را ببندید و فناوری را بدون زره‌ای حرکت احساس کنید. هرروزی که از گذشته می‌گذرد و به آینده می‌پیوندد، روایتگر داستان جدیدی است که دید بشر را به آینده‌ای روباتیک و فضای مافوق انتظارش باز می‌کند. به دنیای فناوری لحظه‌به‌لحظه خوش‌آمدید؛ این‌جا دقیقا همان‌جایی است که باید باشید. دانستنیها شما را به هیجان‌انگیزترین سفر در دنیای بی‌چون‌وچرای فناوری می‌برد و شما را غرق در ناباوری‌های ساخت بشر می‌کند.
1. اپلیکیشن MONEYBOX
ذخیره کردن پول همیشه یکی از دغدغه‌های مهم برای مردم بوده است. اپلیکیشن MONEYBOX جدیدترین اپلیکیشنی است که در انگلستان برای ذخیره کردن پول طراحی‌شده که با استفاده از آن می‌توان یک حسابدار با مدیریت مالی را در تلفن همراه به صورت مجازی استخدام کرد. 
**
2. یادآوری زمان
امروزه گوشی‌های هوشمند باعث افزایش بهره‌وری شده‌اند و می‌توان با این اسمارت‌فون‌ها از راه دور با هزینه کمتر کارکرد. همچنین؛ گوشی‌های iOS و Android قادرند تا زمان را برای شما مدیریت کرده و با توجه به برنامه‌ای که شما به آن می‌دهید، کارهایتان را به شما یادآوری کنند.
**
3. جابرت آبما و مایکل پرینس؛ دو هکر موفق
همیشه کار هکرها دزدی یا ضربه زدن به سایت‌های معتبر نیست بلکه در بعضی از موارد آن‌ها براساس تجربه‌ای که دارند می‌توانند امنیت سایت‌های معتبر را بالا ببرند. در سال 2012 این دو هکر آمریکایی از سوی رئیس فیس‌بوک استخدام شدند. این دو هکر حرفه‌ای کار امنیت سایت را به نحوی طراحی کرده‌اند که هیچ‌کس نتواند سایت فیس‌بوک را هک کند.
**
4. ساعت سونی مدل ونا
ساعت‌تان را به‌روز کنید؛ این شعار امسال ساعت‌های سونی است. شما می‌توانید با استفاده از بندهای هوشمند این شرکت ساعتی منحصربه‌فرد با رنگ نقره‌ای، مشکی یا استیل را داشته باشید. این بندها می‌تواند با هر ساعت ورزشی استانداردی فیت شوند.
**
5. پهپاد LEAGUE RACING
با به‌روز شدن فناوری؛ صنعت پهبادها هم هرروز در حال ارتقا یافتن است. به‌تازگی شرکت LEAGUE RACING از پهپاد جدید خود که با سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت توانسته لقب پرسرعت‌ترین پهباد در گینس را به دست آورد را طراحی کرده است. پهپاد‌های با سرعت‌بالا همیشه مورد استقبال افرادی قرار می‌گیرد که در حال مسابقه دادن با این نوع از پهپاد‌ها در دل آسمان هستند.
**
6. حسگر محافظت‌کننده پوست UV
حسگر پوشیدنی جدید اورآل از پوست‌تان در مقابل اشعه UV محافظت می‌کند. حسگر پوشیدنی اورآل به شما نشان می‌دهد که چه مدت‌زمانی از روز را در معرض اشعه‌UV قرار داشته‌اید. شما می‌توانید از این حسگر به‌صورت یکپارچه با سیستم HealthKit اپل استفاده کنید. این حسگر به‌گونه‌ای طراحی‌شده که می‌تواند به لباس یا کیف کاربر متصل شود و با استفاده از فناوری NFC به‌جای بلوتوث،‌ داده‌های خود را به تلفن همراه منتقل کند. درنتیجه برای عملکرد خود نیازی به باتری ندارد.
**
7. عینک تمام هوشمند 
این عینک هوشمند شباهت بسیار زیادی به یک عینک آفتابی دارد اما در پشت این ظاهر فریبنده، داستانی مشابه آنچه درخصوص Google Glass می‌دانیم، جریان دارد. عینک هوشمند واقعیت افزوده Vuzix توانایی برقراری ارتباط با اینترنت را داشته و به یک دوربین داخلی جهت ثبت تصاویر و ضبط ویدئو مجهز شده است. این عینک هوشمند شما را از در دست داشتن مداوم تلفن هوشمند برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی بی‌نیاز خواهد کرد. تمام نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر روی شیشه این عینک به نمایش درآمده و می‌توانید آن‌ها را بخوانید.
**
8. بازی SHENMUE III
بازی Shenmue III را می‌توان جزو آن دسته از بازی‌هایی دانست که تا به امروز با تاخیرات زیادی برای رونمایی از آن مواجه شده است. البته به‌تازگی تاریخ جدیدی از این بازی برای عرضه در ۱۹ نوامبر روی پلتفرم‌های رایانه و پلی‌استیشن4 برنامه‌ریزی‌شده است. براساس اطلاعات منتشرشده، این بازی به ۱۰۰ گیگابایت فضای خالی روی‌ هارددیسک نیاز خواهد داشت. 
**
9. بلندگو KEF LSX
شرکت کی‌ای‌اف یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری در کشور انگلستان است. بلندگو معروف این شرکت به اسم KEF LS هم در فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد. علاوه بر این؛ این بلندگوی بی‌نظیر نسبت به همتاهای خود دارای سایز کوچک‌تری است؛ همچنین در پنج رنگ سیاه، سبز، آبی، قرمز و سفید براق در بازار موجود است. این بلندگوهای بی‌سیم کوچک باقدرت زیاد و کیفیت صدای عالی از بلندگوهای هم‌تراز خود در بازار دارای امکانات بالاتری است.
**
10. کوه‌های SPONGE
در شهرهای آلوده امروزی که خیابان‌ها پر از موتور، ماشین و دودهای سیاهی است که سقف آسمان را هدف گرفته‌اند. ساخت کوه‌های مصنوعی در وسط این آلودگی‌ها می‌تواند امیدی برای ساخت شهرهای با هوای تمیزتر باشند. آنجلو رنا، معمار ایتالیایی به‌تازگی طرحی از کوه‌های SPONGE را برای زندگی جدید و فرار از آلودگی‌های شهری ارائه داده است. این کوه مصنوعی یا تپه اسفنجی منظره‌ای به رنگ سبز را به نمایش می‌گذارد که با جذب بالای دی‌اکسید کربن از آلودگی شهر ایتالیا می‌کاهد. این پروژه دارای یک تونل راه‌آهن 170 دلاری است که با ریه‌های غول‌پیکر خود هوای شهر را تمیزتر می‌کند و با محوطه‌سازی پارک‌های زیباتر هم می‌شود.
**
11. صفحه کلیدی که در جیب جا می‌شود
این صفحه کلید رویال؛ اولین صفحه‌کلید قابل رول شدن در جهان، برای گوشی‌های هوشمند و تبلت است. این صفحه کلید از پلی کربنات مقاوم در برابر ضربه و پلاستیک ABS ساخته‌شده و بنابراین احتمالا یک بازخورد لمسی بهبودیافته فراهم می‌کند. این صفحه کلید جدید می‌تواند تا بشود و درنهایت به چیزی مانند یک‌تکه چوب مانند بادبزن بسته‌شده تبدیل شود که به‌آسانی قابل‌حمل هم است. این صفحه کلید رولی، با استفاده از بلوتوث می‌تواند با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها همراه شود و هر دو نوع دستگاه را پشتیبانی کند.
**
12. دوربین‌های برای نجات حیات‌وحش
 این دوربین‌ها می‌توانند در قسمت‌های مختلف از حیات‌وحش که گونه‌های نادری در آن زندگی می‌کنند مانند حیات‌وحش زیبای آفریقا قرار بگیرند تا اگر زمانی شکارچیان قصد نابودی این حیوانات را داشتند قبل از اینکه دیر بشود با استفاده از این دوربین‌ها و بازرسی 24 ساعته آن‌ها را نجات دهند.
**
13. ژیلت هوشمند که به پوست شما آرامش می‌دهد
شاید بیشتر آقایان دوست داشته باشند تا اصلاحی راحت را تجربه کنند. به همین منظور ماهی یک‌بار هم که شده به آرایشگاه‌های مردانه برای کوتاهی موها و زدن ریش می‌روند تا بتوانند بعدازآن با حوله گرم صورت‌شان را ماساژ دهند اما با آمدن ژیلت‌های هوشمند با سیستم گرمایش آرامش‌بخش دیگر وقت آن رسیده تا در خانه این کار را انجام دهند.
**
14. سیستم روشنایی در قطب شمال
شاید هنوز ساخت تراشه‌‌‌‌‌های رایانه‌ای که برای ایجاد سرعت محاسباتی بالا به‌جای جریان الکتریسیته از نور استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند؛ چیز عجیبی به نظر برسند اما دانشمندان به‌تازگی از این فناوری نانوسیم در قطب شمال را امتحان کرده‌اند و بعید نیست که در آینده نزدیک بتوانند با استفاده از این نانوسیم‌ها قطب شمال را به مکانی روشن تبدیل کنند. این نانوسیم‌ها در حفره‌های نازک که از غشای ضدآب در ساخت آن‌ها استفاده ‌شده رد شده‌اند. شما می‌توانید برای شارژ ماشین‌ها یا گرم کردن لباس‌ها از این سیستم پیشرفته استفاده کنید.
**
15. اتاق‌های هوشمند هتل
خوشبختانه در عصری زندگی می‌کنیم که بیشتر فضاها به قابلیت هوشمندسازی مجهز شده‌اند. هتل هیلتون در نیویورک و هتل تراول اوج در پاتایا از میان هتل‌های زنجیره‌ای تاکنون توانسته‌اند سیستم هوشمندسازی را در اتاق‌های خود فعال کنند. سیستم‌های مانند تنظیم نور تجهیزات روشنایی در اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی جهت کاهش مصرف انرژی، باز و بسته شدن پرده‌ها در ساعات برنامه‌ریزی‌شده یا با توجه به مقدار نور محیط اتاق، سیستم تشخیص عدم حضور مهمان در هتل و خاموش شدن سیستم روشنایی هتل هوشمند و همچنین جایگزین کردن یک دورفرمان هوشمند به‌جای تمامی دورفرمان‌ها در اتاق‌های هتل.
**
16. فناوری‌های به‌کاررفته در نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی انویدیا
این پردازنده‌ها اولین سری هسته‌ای گرافیکی هستند که توانایی اجرای ره‌گیری پرتو یک فناوری که با دنبال کردن خط نور تاثیر نور بر اشیا و محیط را به‌صورت دقیق رندر می‌کند را به‌صورت بلادرنگ (Real-Time) دارا هستند. این قابلیت با بهره‌گیری از هسته‌های جدید RT و Tensor امکان‌پذیر شده است اما علاوه‌ بر این‌ها پردازنده‌های گرافیکی جدید انویدیا به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که کارایی و گرافیک بازی‌های کنونی را به‌صورت محسوسی بهبود ببخشند تا لذت بازی بافریم تصویر‌های بالا و رزولوشن 4k را به کاربران هدیه دهند.
**
17. ساخت روبات تحویل اجناس خودکار
این روبات بامزه کوچک Serve نام دارد و کار اصلی آن تحویل اجناس و غذا به مردم ایالات‌متحده آمریکاست. این روبات‌ها قادرند تا اجناس با وزن 50 پوند را برای مسافتی تا 30 مایل حمل کنند. علاوه بر این، روبات Serve با آخرین نسخه‌های گرافیکی برای ماشین‌های خودکار تجهیز شده است. این روبات تحویل اجناس از سوی سیستم جهت‌یابی TensorFlow مسیرش را پیدا می‌کند و محصول انتخابی را به مقصد می‌رساند.
**
18. ابزار پوشیدنی برای کاهش درد 2.0QUELL
این ابزار کوچک درمانی با داشتن یک چراغ روشن روی دستگاه امیدی برای بیمارهای است که از دردهای عضلانی یا بیماری‌های مزمن رنج می‌برند. این دستگاه درست زیر زانو بسته می‌شود تا فعالیت‌های فیزیکی فرد را موردبررسی قرار دهد و سپس برای تسکین درد اقدام کند. امید است که این دستگاه کوچک بتواند آینده بیماری‌های دردناک را روشن کند.
**
19. تلفن‌همراه‌های گیمینگ شرکت EPIC
اپیک گیمز؛ این روزها در حال آماده سازی بازی fortnite است تا آن را به‌زودی در سیستم‌عامل اندروید عرضه کند. این شرکت بزرگ در عرصه گیمینگ و ارائه دادن سیستم‌عامل‌های با پردازشگرهای قوی به اندروید و IOS درخشش جدیدی را ارائه کرده است. این شرکت علاوه بر تقویت فناوری GPU Turbo و سیستم خنک‌کننده، نمایشگر 90 اینچی خود را ارائه داده است تا بتواند با پشتیبانی از HDR تصاویری باورنکردنی را به مخاطب خود ارائه دهد.
**
20. IBM اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری
این رایانه ابعادی غول‌آسا دارد و البته، برای هر شرکتی باهدف شروع آزمایش‌های کوانتومی، یک انتخاب مناسب است. قطعات موردنیاز برای خنک‌کننده سخت‌افزار پردازش کوانتومی هم به‌صورت حرفه‌ای در این ماشین غول‌آسا جانمایی شده‌ است.
**
21. ساعت هوشمند WITHINGS
ساعت هوشمند Withings Steel HR که قرار است به‌زودی بانام و برند نوکیا تولید شود یک ساعت زیبا با ظاهری همچون یک ساعت کلاسیک و معمولی است. این ساعت علاوه بر اعلام زمان دقیق به شما، قادر است به لطف یک صفحه‌نمایش کوچک میزان فعالیت‌های روزانه و ضربان قلب را به شما نشان بدهد، از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساعت می‌توان به باتری با طول عمر بالای آن اشاره کرد.
**
22. اونجرز یا «انتقامجویان»؛ قسمت پایانی؛ نقطه عطف فیلم‌های «مارول»
سری فیلم‌های «انتقامجویان» یا «اونجرز» که ساخت شرکت «مارول» و رقیب دیگرشان دی سی است، طی این سال‌ها کارهای فوق‌العاده‌ای را روانه سینما کرده‌اند و با ارائه آثار هیجان‌انگیز مطابق میل طرفداران این سری، به محبوبیت و فروش فوق‌العاده‌ای در سینما دست یابند. پایان بازی در تمام بخش‌ها یک عقب‌گرد در مقایسه با قسمت قبل یعنی جنگ ابدیت است. در این قسمت سازندگان از عناصر عجیب‌وغریب و بی‌ربطی در طول داستان استفاده کرده‌اند که از جمله آن‌ها رونمایی از بازی مشهور «فورتنایت» در این قسمت از فیلم اصلی است.
**
23. فناوری هوشمند در شیشه شیر نوزاد
این شیشه شیر درست شبیه دیگر شیشه شیرهاست و یک جلد پلاستیکی و ضخیم دارد. این شیشه شیر با استفاده از سه باتری و یک تراز مغناطیسی، وزن و زاویه شیشه شیر را محاسبه می‌کند. سپس زاویه ایده‌آل برای جلوگیری از ورود هوا به همراه شیر را تعیین می‌کند. این شیشه شیر هوشمند، از یک جفت چراغ به شکل فلش بهره می‌برد تا به شما نشان دهد که شیشه شیر بیش‌ از اندازه بالا یا بیش‌ازاندازه پایین گرفته‌شده است. سپس زمانی که به تعادل موردنظر برسید، چراغ‌ها خاموش می‌شوند. اگر فرض کنیم تراز مغناطیسی همان‌طور که باید کار می‌کند، احتمالا این شیشه شیر دقیق‌ترین سیستم شیردهی خانگی در حال حاضر است.
**
24. لگو جنگ ستارگان به مناسبت بیست‌ساله شدن
شرکت لگو به مناسبت بیست‌ساله شدن فیلم جنگ ستارگان یکی از موفق‌ترین مشارکت‌های خود را با شرکت تویلند انجام داد. این مجموعه بی‌نظیر در تابستان سال 2019 قابل‌دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
**
25. آزمایشگاهی در خانه با کارت‌های تست هوشمند
نتایج سریع آزمایشگاهی
شاید یک روز برسد که این فناوری آزمایشگاهی در محیط خانه، عادی به نظر برسد. این تست کارت‌های هوشمند برای تست ادرار، بارداری و گلوکز در حال حاضر قابل‌اجراست. شما می‌توانید بعد از انجام تست با استفاده از دوربین تلفن همراه خود، کیوآرکد را اسکن کرده تا جواب آزمایش را در همان لحظه مشاهده کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: