کد خبر: ۱۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸
مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی گفت: برنامه دانشگاه فردوسی مشهد برای گسترش تعاملات علمی با کشور سوریه یک هدف اصلی به شمار می‌رود و دانشگاه فردوسی مشهد به دنبال این است تا وارد طرح‌های عمرانی و وزارتی کشور سوریه شود.
 دکتر قبول در دیدار با اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور سوریه که در محل سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد به دنبال این است تا وارد طرح‌های عمرانی و وزارتی کشور سوریه شود و فعالیت‌هایی را در این زمینه نیز انجام داده است.

وی با اشاره به حضور ۲۷ نفر از استادان مختلف دانشگاه‌های کشور سوریه شامل دانشگاه جامع دمشق، حلب و تشرین در این هیات ادامه داد: در این بازدید استادان یادشده که خود از بعضی از دانشگاه‌های تراز اول جهان دانش‌آموخته شده بودند امکانات دانشگاه فردوسی مشهد را در سطح تراز اول ارزیابی کردند.

دکتر محمد کافی نیز در این نشست اظهار  کرد: دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی جایگاه بسیار خوب و مناسبی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۰۰ دانشجوی خارجی از ۲۰ کشور جهان در کنار بیش از ۲۵ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل هستند و این دانشگاه آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه‌های مختلف برای ساخت کشور سوریه به استادان دانشگاه‌های آن کشور منتقل کند تا بتوانند با توجه به علوم دانش‌بنیان برای ساخت کشورشان اقدام کنند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: اعتقادداریم مراکز علمی تراز اول در دنیا بسیار زیاد است. دانشگاه‌های ایران هم‌پای بسیاری از دانشگاه‌های تراز اول دنیا به شمار می‌آیند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه فردوسی، تعداد ۲۷ نفر از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور سوریه از امکانات و توانمندی‌های دانشگاه فردوسی شامل مراکز پژوهشی و مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کردند.

در این بازدید، هیات مذکور متقاضی شرکت در دوره‌های مجازی آموزش زبان فارسی مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: