کد خبر: ۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
قائم مقام وزیر علوم:

پروژه‌های مشترک با خارج ۲ برابر می‌شود/ توسعه کرسی‌های زبان فارسی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از توسعه کرسی های زبان فارسی و اسلام شناسی در خارج از کشور خبر داد و گفت: پروژه های مشترک با خارج ۲ برابر می شود.
پروژه‌های مشترک با خارج ۲ برابر می‌شود/ توسعه کرسی‌های زبان فارسی

حسین سالارآملی با اشاره به برنامه های امور بین الملل وزارت علوم درسال ۹۵ گفت: در سال ۹۴، یک‌هزار و ۴۸۴ هیات خارجی به داخل کشور سفر کردند و در دوره پساتحریم ما با بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا همکاری علمی و فناوری داشته ایم که آن را در سال ۹۵ نیز پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه های دیگری که در دستور کار امور بین الملل وزارت علوم قرار دارد انجام دوره های پژوهشی مشترک با کشورهای خارجی است که البته این کار درحال پیگیری است و در سال ۹۵ تعداد برگزاری دوره های پژوهشی با کشورهای خارجی را به دو برابر افزایش خواهیم داد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل وزارت علوم با بیان اینکه در سال گذشته با ۹۵ کشورخارجی دوره پژوهشی مشترک برگزار کردیم یادآورشد: توسعه کرسی های زبان فارسی و اسلام شناسی از برنامه های دیگری است که در سال ۹۵ به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: ما انتظار داریم تعداد این کرسی ها را به عنوان قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گسترش دهیم.

سالارآملی افزود: استفاده و همکاری با ایرانیان مقیم خارج از کشور از دیگر برنامه هایی است که در راس برنامه های امور بین الملل وزارت علوم قرار دارد.
نظرات بینندگان