کد خبر: ۱۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۸
وزیر راه و شهرسازی:
محمد اسلامی گفت: تلاطمی که در بازار مسکن رخ داده، صرفاً مربوط به بخش مسکن نیست بلکه سوداگری و دلالی، یک آفت بزرگ است که به جان مملکت و زندگی مردم افتاده است.
به گزارش قلم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار مسکن گفت: تلاطمی که در بازار مسکن رخ داده، صرفاً مربوط به بخش مسکن نیست بلکه سوداگری و دلالی، یک آفت بزرگ است که به جان مملکت افتاده و به زندگی مردم آسیب زده که در همه بخش‌ها وجود دارد و بالطبع بازار مسکن هم تحت تأثیر آن قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: در این شرایط بحرانی و غیرواقعی، مردم باید احتیاط کرده و خرید نکنند و اجازه دهند که شرایط آرام شود و در یک وضعیت باثباتی قرار گیرد و سپس اقدام به خریداری مسکن کنند.
وزیر راه و شهرسازی درباره کنترل سایت‌هایی که قیمت مسکن را درج می‌کنند، تصریح کرد: ما در این زمینه هماهنگی‌های لازم را با پلیس فتا انجام داده‌ایم و قرار است آنان این سایت‌ها را کنترل کنند چرا که چنین سایت‌هایی هیچ‌گونه مبنای کارشناسی ندارند و از بیرون کشور هدایت می‌شوند که شرایط هیجانی را در کشور به وجود آورند که مردم باید در چنین شرایطی، خویشتن‌داری کنند و توجهی به این سایت‌ها نداشته باشند.
اسلامی همچنین درباره افزایش وام‌ مسکن به زوج های جوان گفت: در شورای پول و اعتبار میزان وام به زوج های جوان را ۶۰ درصد افزایش پیدا کند. قرار است این وام‌ها در شهرستان ها از شصت میلیون به صد میلیون و در شهرهای بزرگ از هشتاد میلیون به صدو بیست میلیون افزایش پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال فرضیه‌ای هستیم که اگر کسی توان پرداخت اقساط بیشتری را دارد وام بیشتری دریافت کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: