کد خبر: ۱۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سفر به بوشهر عنوان کرد: امیدواریم استان بوشهر به عنوان اولین استانی که لایحه استانی نقشه جامع علمی کشور در آن به اجرا درمی آید الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد.سعيدرضا عاملي بيان كرد: هرچه يك استان از لحاظ علمي و فرهنگي قدرت بيشتري داشته باشد مي‌تواند در رشد و توسعه تاثيرگذارتر باشد.
سعیدرضا عاملی هدف از سفر به بوشهر را آشنایی با این استان از حیث ظرفیت‌های علمی و فناوری و ارتباط با شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: هر چه استان به لحاظ بنیه علمی، ارزش‌های فرهنگی و توسعه استانی قدرتمندتر باشد، در رشد و شکوفایی و توسعه می‌تواند در دنیا تاثیرگذارتر باشد.

وی در نشست با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نقشه جامع علمی کشور با ۲۴۰ برنامه اقدام دارد، اظهار کرد: برش‌های استانی از این سند که با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی استان تهیه شده، مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نسخه بیست و سوم این سند نهایی شده و هدف آن این است که با یک برنامه یکپارچه و پرهیز از پراکنده‌سازی با نگاه به اولویت‌ها و ظرفیت‌های استانی حوزه علم و فناوری را دنبال کند.

عاملی تاکید کرد: اجرای این سند در تحقق شهر هوشمند با توجه به قابلیت‌هایی که فناوری‌های جدید به وجود آورده‌اند، فضایی را برای استان و شهر به منظور تسهیل ارتباطات اداری، تراکنش‌های مالی، مدیریت صنعت و… ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: محصول این فضا یک شهر آرام با خدمات آسان و قابل مدیریت از حیث ظرفیت‌ها و خدمات صنعتی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امیدواریم استان بوشهر به عنوان اولین استانی که لایحه استانی نقشه جامع علمی کشور در آن به اجرا درمی‌آید، الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد.

عاملی عنوان کرد: بر اساس مشخصاتی چون فناوری، تواضع، عدالت حسینی، انصاف، عدالت اجتماعی، امنیت برای همه اقشار جامعه و اقلیت‌ها و… یک مدل مطلوب طراحی شده و بر محور آن پیش می‌رویم. همچنین یک ظرفیت مهم که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و تاکید زیادی بر آن داشته‌اند، حوزه علم و فرهنگ است و صیانت از آن بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر ارتباط فرهنگ‌ها گفت: باید حتماً به چالش‌ها و ظرفیت‌ها توجه شود و در کنار آن نقطه مطلوب را دید تا دچار روزمرگی نشویم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: سند نقشه جامع علمی کشور، یک سند مرجع برای توسعه علم و فناوری است که وقتی به سمت توسعه استانی و شهرستانی کشیده شود، می‌تواند ظرفیت توسعه استانی و ملی را فراهم کند.

عاملی افزود: باید در حوزه فرهنگ همّت بیشتری شود، زیرا الگوهای علمی و فرهنگی هر چقدر قوی‌تر باشد، بیشتر از مهاجرت‌های فکری جلوگیری می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: