کد خبر: ۱۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان:

اساتید برای دانشجویان وقت بگذارند

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: همکاران جوان از اینکه دستاوردهای علمی‌شان دیر یا زود منتشر می‌شود نگران نباشید، اما وقت گذاری شما برای دانشجویان خواسته‌ای جدی و غیرقابل اغماض است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، سید مهدی ابطحی، امروز (یکشنبه) در آئین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و فعلی دانشگاه صنعتی اصفهان در این دانشگاه، اظهار کرد: دکتر مدرس هاشمی با آمدنش آرامش و رضایت را به این دانشگاه آورد و برنامه ارزشمند تحول دانشگاه در دوران ریاست ایشان تدوین شد که من خود را ملزم به اجرای آن می دانم.

وی با بیان اینکه خطرهایی این طرح تحول را تهدید می‌کند، گفت: ممکن است از این برنامه فهم غلطی ایجاد شود، همانطور که دانشگاه نسل سوم ممکنن است بد فهمیده شود. در دانشگاه نسل دوم افزوده شدن پژوهش به آموزش و در دانشگاه نسل سوم صرفاً افزودن فناوری به پژوهش و آموزش مطرح نیست، بلکه در دانشگاه نسل سوم، پژوهش، آموزش و مدیریت دانشگاه ماهیت‌اش تغییر می‌کند و به ساختار دانشگاه چیزی اضافه نمی‌شود، بلکه دانشجو به عنوان محور ارزش آفرینی مطرح و استاد، بارورکننده نبوغ دانشجو است.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: اگر قرار است دانشگاه مرجعیت علمی پیدا کند باید از فضایی پویا برخوردار شود که از دل تربیت دانش آموختگانی در تراز جهانی و اخلاق مدار به دست می‌آید.

وی ادامه داد: وظیفه دانشگاه تربیت دانش آموختگانی است که مقالاتی درست بنویسند. نسبت به جامعه و تصمیمات مسئولان حساس باشند و در سازمان‌های مردم نهاد فعالیت کنند.

ابطحی اضافه کرد: قرار داد پژوهشی که بدون دانشجو توسط استاد انجام می‌شود، هرچند درآمد اقتصادی را افزایش می‌دهد، اما فعالیت دانشگاهی محسوب نمی‌شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: همکاران جوان از اینکه دستاوردهای علمی آنها دیر یا زود منتشر شود نگران نشوید، اما وقت گذاری شما با دانشجویان خواسته‌ای جدی و غیر قابل اغماض است.

ابطحی ادامه داد: اگر دانشگاهیان اعتقادی به برنامه تحول نداشته باشند رسیدن به اهداف برنامه غیرممکن می‌شود. همچنین عدم پویایی و تحرک در پشتیبانی از برنامه طرح تحول خطری است که این برنامه را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: راحت طلبی مخل توسعه است، برنامه تحول ۵ ساله است که سال پایانی آن سال ١٤٠٠ است و نباید حتی یک روز را از دست داد.
نظرات بینندگان