کد خبر: ۱۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون شهردار تهران:
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از کنترل و رصد خودروهای دیزل فاقد معاینه فنی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۷۵۰ خودرو دیزل تاکنون ارزیابی و پایش شده‌اند.

به گزارش قلم، محسن پورسیدآقایی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته اقداماتی برای ارتقای معاینه فنی، رفع تقلب‌ها و تخلفات معاینه فنی خودروهای سبک انجام‌شده است اما برای معاینه فنی خودروهای دیزل اقدامی جدی صورت نگرفته بود تصریح کرد: از ابتدای سال جاری رصد و کنترل معاینه فنی خودروهای دیزل با جدیت در حال انجام است.

معاون شهردار تهران گفت: با اجرای مرحله دوم طرح کاهش یا Low Emission Zone (محدوده کم‌آلاینده) از آبان ماه سال گذشته، کلیه خودروهای سبک و سنگین برای تردد در شهر تهران در هر ساعت از شبانه‌روز و همه روزهای هفته باید برگه معاینه فنی داشته باشند و به‌عبارتی‌دیگر تست‌های معاینه فنی به‌عنوان یک الزام زیست‌محیطی موردتوجه قرار گرفته است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه خودروهای دیزل که در شهر تردد می‌کنند، سهم قابل‌توجهی در انتشار آلایندگی دارند تصریح کرد: بسیاری از خودروهای سنگین را در سطح شهر می‌بینیم که با وجود داشتن برگه معاینه فنی، دودزا هستند.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۵۰ دستگاه خودروی دیزل توسط اکیپ تست کنار جاده‌ای مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته است که از این تعداد ۹ درصد فاقد معاینه فنی بودند.

پورسیدآقایی ادامه داد: معاینه فنی ۱۰۵ دستگاه خودرو به علت مردودی در آزمون تست آلایندگی نیز ابطال‌شده و در مجموع ۱۶۹ دستگاه خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی یا مردودی در تست آلایندگی، اعمال قانون شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: