کد خبر: ۱۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرعامل فکا خبرداد:
جمشید جلیل‌نژاد مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا از شرکت‌های زیر مجموعه شستا از افزایش 1000 تنی تولید شیر در این شرکت در سال 1397 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شستا، شرکت کشت و دامداری فکا یکی از مجموعه‌های وابسته به هلدینگ صنایع عمومی در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) محسوب می‌شود. این شرکت درسال ۱۳۵۳ در جنوب شرقی اصفهان تأسیس و در زمینه دامپروری سه واحد پرورش دام دارد.

مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا در خصوص عملکرد این شرکت در سال 1397، گفت: تولید شیر فکا در سال 97 شصت‌و‌سه‌هزار و پانصد تن بود که نسبت به سال 96، 1000 تن افزایش یافت. همچنین تولید گوساله ماده در فکا با 500 راس افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 3151 راس رسید.

جلیل‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه برخی فعالیت‌های فکا در حوزه تولید فرآورده‌های ژنتیکی و بیوتکنولوژی قرار می‌گیرد، بیان داشت:

فکا به عنوان یک شرکت دانش بنیان با در اختیار داشتن دانش تولید جنین‌های آزمایشگاهی، در ایران و خاورمیانه رقیبی ندارد.

وی در ادامه در تشریح ظرفیت‌های بوجود آمده در فکا به منظور توسعه صنعت دامپروری در کشور گفت:

 پتانسیل‌های ایجاد شده در فکا به نحوی است که می‌توان با اتکا به آن سالانه 1500 راس دام ایجاد کرد که این خود نشان می‌دهد این شرکت پربازده‌ترین شرکت دامپروری ایران است.

جلیل‌نژاد در مورد برنامه‌های اجرایی فکا در سال جاری، گفت: با برنامه‌ریزی انجام پذیرفته از آذرماه سال جاری به تولید 210 تن شیر در ماه خواهیم رسید. ضمناً توسعه کشت فرا استانی از طریق اجاره باغات و زمین‌های زراعی، ساخت استخر برای آبیاری تحت فشار با حجم 22 هزار مترمکعب در اصفهان از جمله برنامه‌های عملیاتی فکا  برای سال 98 است.
منبع: شستا رسانه


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: