کد خبر: ۱۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مروری بر سبک زندگی بازيگر فيلم «مرد آهني»
زیبایی و تناسب اندام را همه می‌خواهند اما وقتی حرفه و آینده حرفه‌ای‌ات وابسته به این مسئله می‌شود قضیه با دوست داشتن تفاوت پیدا می‌کند و حتما باید برنامه دقیق و درست و نتیجه‌بخشی برای حفظ استاندارد و تناسب اندام داشته باشی.

به همین دلیل است که هنرپیشه‌ها، ورزشکاران و مدل‌ها برنامه مشخص و دقیقی برای روی فرم ماندن اندام‌شان دارند. البته این‌که افراد مشهور توجه خاصی به سبک زندگی و خورد و خوراک‌شان دارند باعث می‌شود طرفداران‌شان هم از آن‌ها پیروی کرده و دنباله‌روی روش‌ زندگی و تغذیه‌شان شوند. گوئینت پالترو هنرپیشه مطرح و نویسنده کتاب‌های و آشپزی تغذیه از جمله افرادی است که به دلیل تلاش موفقیت‌آمیزش برای کاهش وزن به الگویی در این زمینه برای طرفدارانش تبدیل شده است. در این نوشتار می‌خواهیم شما را با سبک زندگی اين بازيگر و نویسنده آشنا کنیم.

زنگ خطر از كجا به صدا درآمد

پس از آن‌كه گوئینت پالترو دومین فرزندش را به دنیا آورد دچار اضافه وزن و به هم‌ريختگي عجيبي در اندامش شد. زايمان، تغيير سبك زندگي و البته افزايش سن از جمله عوامل ابتلاي او به اضافه وزن بود. او آینده حرفه‌ای‌اش را در خطر می‌دید و برای رفع این معضل به فکر افتاد. پالترو برای کاهش وزن ناشی از بارداری سراغ «تریسی اندرسون» مشاور تغذیه و بدنسازی رفت تا با کمک او بتواند ۱۴کیلو اضافه وزن خود را کم کند.

نتیجه این تمرین‌ها و برنامه غذایی کاهش وزن و بازگشت موفقیت‌آمیز او در سال ۲۰۰۸ با فیلم پرفروش «مردآهني» بود. تریسی اندرسون روش‌های خاص هر فرد را برای لاغر شدن و تناسب اندام دارد. او با تحرک ورزش تمام ماهیچه‌های فرد را فعال و درگیر‌می‌کند. اندرسون در کنار روش جذاب و منحصربه‌فردش به گوئینت یک برنامه غذایی سم‌زدایی بر مبنای آنتی‌اکسیدان‌ها به نام رژیم غذایی ماکروبیونیک هم داد.

ر‍ژيم ماكروبيوتيك چيست؟

رژیم غذایی ماکروبیوتیک بر پایه فلسفه آسیایی «یین یانگ» تعریف می‌شود که قدمت آن به دهه60 میلادی باز می‌گردد. هدف آن برقراری تعادل میان جسم و ذهن در زندگی افراد است. در رژیم غذایی ماکروبیوتیک افراد تشویق می‌شوند که به‌طور منظم غذا خورده و غذا را به‌خوبی بجوند. افراد باید به‌اندازه کافی تحرک داشته و همواره به بدن خون توجه کنند.

یعنی تغذیه ماکروبیوتیک علاوه بر کاهش وزن به دنبال ایجاد تعادل میان ذهن و جسم افراد هم هست. در این رژیم غذایی شما باید سه وعده غذایی در روز داشته باشید و غذا را حتما کامل بجوید و پیش از سیر شدن کامل از غذا دست بکشید. موادغذایی مجاز در این رژیم به‌طور کلی شامل برنج قهوه‌ای، حبوبات و سبزیجات دریایی می‌شود. ضمن این‌که تحرک و ورزش، مثبت‌اندیشی، شناخت و توجه به سلامت اعضای بدن هم شامل این رژیم است.

چه خوراكي‌هايي مجازند؟

درواقع حدود 40 تا 60درصد از رژیم غذایی روزانه‌تان در این نوع رژیم غذایی باید دربرگیرنده غلات کامل مثل برنج قهوه‌ای، جو، ارزن و ذرت باشد. 20 تا 30درصد دیگر حاوی سبزیجات است و پنج تا 10درصد باقی‌مانده هم شامل محصولات حبوباتی مانند توفو، میسو و همچنین سبزیجات دریایی مانند جلبک‌های دریایی می‌شود. علاوه بر این می‌توان هفته‌ای چند بار انواع ماهی‌ها و غذاهای دریایی، میوه‌ها، ترشی‌ها و آجیل در رژیم غذایی خود گنجاند.

در این روش غذایی خوردن لبنیات، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، غذاهای فرآوری شده، قندهای تصفیه شده، گوشت غیر از غذاهای دریایی، میوه‌های گرمسیری، آبمیوه، سبزیجات خاصی مثل مارچوبه، بادمجان، اسفناج، گوجه‌فرنگی و کدوسبز؛ مشروبات الکلی، نوشابه‌های گازدار، و شکر ممنوع است. ضمنا رژیم غذایی افراد نباید برای پخت‌وپز از وسایل الکترونیکی استفاده کنند و موادغذایی آماده و نیمه‌آماده در این رژیم جایی ندارند.

پالترو براي كاهش وزن چقدر موفق بود؟

گوئینت پالترو درباره تجربه رژیم ماكروبيوتيك براي كاهش وزن می‌گوید: «تقریبا سه یا چهار سال رژیم غذایی ماکروبیوتیک داشتم؛ یعنی فقط غذاهای محلی، موادمعدنی و خوراکی‌های فصلی می‌خوردم که فرآوری شده نبودند. تا به امروز همین‌طور ادامه داده‌ام و تقریبا 15سال است که گوشت نخورده‌ام.»

شاید برایتان سوال باشد که این هنرپیشه مشهور در وعده‌های غذایی خود چه چیزهایی می‌خورد. خود گوئینت به این سوال پاسخ داده است. او می‌گوید: «دوست دارم در وعده صبحانه و شروع یک روز پر انرژی و شاداب یک اسموتی بخورم مثل اسموتی شیر بادام یا شیره نارگیل روغن نارگیل و اسموتی‌های میوه‌ای.

تجربه‌هاي جذاب پالترو

پالترو دوست دارد یک ناهار بسیار سالم داشته باشد که هم پروتئین و هم سبزیجات داشته باشد. او دستورالعمل‌هایی برای بشقاب‌های ناهار خوشمزه‌اش را در وب‌سایت خود به اشتراک گذاشته است. مثل بشقاب‌ گوجه‌فرنگی با ماهی تون و لوبیای سیاه، ذرت، آووکادو و برنج قهوه‌ای یا بشقاب سالاد سبزیجات به همراه مرغ و سیب‌زمینی شیرین كه از جمله غذاهاي محبوبش است.

پالترو علاوه بر اين در وب‌سايتش درباره غذا، مد، تناسب اندام و... مي‌نويسد. او كتاب‌هايي هم درباره سبك زندگي سالمي كه اين روزها در پيش گرفته منتشر كرده است كه در يكي از معروف‌ترين‌شان دستورالعمل‌هايي كاربردي براي برگزاري جشن‌هاي شاد خانوادگي با غذاهاي سالم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: