کد خبر: ۱۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
حسینی‌منش:
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: متأسفانه بیشترین مشکلات را در حوزه ماشین‌های خدمات شهری داریم که آن را هم در دستور کار داریم اما هنوز نتوانسته‌ایم به رقم خوبی در این خصوص برسیم.

به گزارش قلم، سید نواب حسینی‌منش با اشاره به سخنان برخی از فعالان محیط‌زیست در خصوص تأثیر معاینه فنی در کاهش ذرات معلق شهر تهران به میزان ۱.۷۵ گفت: اگر مبنا و معیار را محیط‌زیست بگذاریم، به تازگی معاون محیط‌زیست رئیس جمهوری، از شهرداری تهران به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه کاهش آلودگی هوا، تقدیر کرده بود. نظرات کارشناسان محترم است اما برخی از انتقادها مانند این می‌ماند که کنار گود نشسته باشند و بگویند «لِنگش کن».

وی ادامه داد: در سال گذشته که میزان روزهای بارندگی نسبت به روزهای غیر بارانی در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۱۶ روز افزایش داشت، روزهای سالم ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲۴ روز افزایش پیدا کرده بود. البته باران بر روی کاهش ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون تأثیر مستقیمی ندارد. تنها بارانی روی کاهش این آلاینده‌ها تأثیرگذار است که با شدت و پرحجم و سیل‌آسا ببارد. این باران می‌تواند ذرات معلق ۲.۵ میکرون را در هوا کاهش دهد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اظهار داشت: ما در تهران چهار میلیون خودرو داریم که اگر تنها قطر اگزوز آنها را محاسبه کنیم متوجه می‌شویم این میزان خودرو چقدر آلاینده وارد هوا می‌کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم به طور کامل ذرات را کنترل کنیم.

وی اضافه کرد: شهرداری فقط ۳۰۰ هزار خودروی آلاینده در تهران را در یک سال گذشته شناسایی و اصلاح کرد روی معاینه فنی خودروهای دیزل تاکید کرده و با این نظارت‌ها توانستیم ۱۰ تا ۱۵ درصد ذرات ۲.۵ میکرون تهران را کم کنیم.

حسینی منش با بیان اینکه در سال ۹۷ شاهد افزایش ۱۶ درصدی مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی بودیم گفت: بر اساس پایشی که مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم انجام داده است، میزان روند نزولی آلاینده‌های شهر تهران در ۱۰ سال گذشته قابل مشاهده است به ویژه در گوگرد. و ما به عنوان شهرداری تهران، یک بخش کار هستیم.

وی در خصوص بی‌اطلاعی برخی از راننده‌های خودروها از اتمام مهلت معاینه فنی‌شان گفت: از اردیبهشت سال گذشته برای تمام افرادی که معاینه فنی‌شان را از تهران دریافت کردند یک هفته مانده که مهلت معاینه فنی‌شان به اتمام برسد، پیامک ارسال می‌شود. بیش از ۹۰ درصد افرادی که به ما مراجعه کردند، شماره تلفن‌های درست به ما داده‌اند، که این پیامک را دریافت می‌کنند، ما برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که در تهران معاینه فنی گرفته‌اند، شماره‌شان را داریم و پیامک را ارسال می‌کنیم اما برای کسانی که شماره‌شان موجود نیست، امکان پیامک وجود ندارد.

حسینی‌منش درباره معاینه فنی خودروهای پیمانکاران شهرداری نیز توضیح داد: برای خودروهای شرکت واحد به طور جدی موضوع معاینه فنی را پیگیری می‌کنیم و متأسفانه بیشترین مشکلات را در حوزه ماشین‌های خدمات شهری داریم که آن را هم در دستور کار داریم اما هنوز نتوانسته‌ایم به رقم خوبی در این خصوص برسیم. نکته آخر، سرویس ادارات و کارخانجات است که به خوبی مذاکرات در حال انجام است اما در خصوص خودروهای نظامی هنوز نتوانستیم کاری انجام دهیم که امیدواریم این موضوع را نیز بتوانیم حل کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: