کد خبر: ۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

آمادگی گیلان برای پذیرایی از 14 میلیون گردشگر

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: طی 20 روز از پیک سفرهای نوروزی 95، امکان اقامت بیش از 14میلیون گردشگر در مراکز اقامتی تحت نظارت استان گیلان فراهم است.
آمادگی گیلان برای پذیرایی از 14 میلیون گردشگر

رضا علیزاده با اشاره به فعالیت ستاد سفرهای نوروزی از نیمه دوم اسفند ماه سالجاری در گیلان اظهار کرد: فعالیت ستاد مذکور با اجرای رویداد فرهنگی نوروزگاه کلید خواهد خورد.

وی به برگزاری چندین جلسه تحت عنوان ستاد سفرهای نوروزی خدمات سفر استان گیلان از بهمن ماه امسال اشاره کرد و افزود: جلسات مستمر و متعددی با دیگر اعضای عضو ستاد برگزار شده که امر نظارت مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه در نوروز امسال آمادگی پذیرش قریب به 750 هزار نفر در مراکز اسکان ثابت و موقت استان وجود دارد، اظهار کرد: بر‌اساس پیش بینی‌های انجام شده طی 20 روز از پیک سفرهای نوروزی 95‌، امکان اقامت بیش از 14 میلیون گردشگر در مراکز اقامتی تحت نظارت استان فراهم است.

وی به فعالیت بیش از200 مرکز اطلاع‌رسانی عیدانه در گیلان اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته بسته‌های فرهنگی ویژه گردشگران تهیه شده که در ایام نوروز در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

علیزاده گردشگری را پدیده‌ای کهن عنوان کرد که از دیرباز در جوامع انسان وجود داشته است و یادآور شد: بنیاد گردشگری بر عامل اساسی سفر و جابه‌جایی است و دگرگونی‌های آن تابع تغییرات ناشی از انگیزه سفر، وسیله حمل و نقل و تسهیلات سفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در کمیته‌های تخصصی دهگانه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت، هلال احمر، بهداشت و درمان و ... عضو کمیته خدمات حمل و نقل ستاد مذکور در گیلان هستند.

وی برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران را از اهداف تشکیل ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر خواند و بیان کرد: اجرای سیاست‌های کلی و برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی و ارائه پیشنهادهای کاربردی به ستاد مرکزی به منظور بهبود روش‌ها و فرآیندهای اجرایی در استان از جمله اهداف ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر در گیلان است.
نظرات بینندگان