کد خبر: ۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
دو و میدانی معلولان آسیا و اقیانوسیه؛

کاروان ایران در اولین روز مسابقات سه نشان رنگارنگ گرفت

اولین روز از رقابتهای قهرمانی دو و میدانی معلولان آسیا و اقیانوسیه برای نمایندگان ایران با کسب ۳ نشان رنگارنگ همراه بود.
کاروان ایران در اولین روز مسابقات سه نشان رنگارنگ گرفت

به نقل از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، هاشمیه متقیان در رقابتهای پرتاب نیزه به نشان طلا دست یافت، پرویز گل پسند در پرتاب وزنه به برنز رسید و سیدعلی اصغر جوانمردی نیز دومین نشان طلای ایران را در ماده پرتاب وزنه از آن خود کرد.

پرتابگر نیزه بانوی ایران در کلاس F۵۶ رقابتهای دو و میدانی قهرمانی آسیا - اقیانوسیه با پرتاب ۱۷ متر و ۲۴ سانتیمتر به نشان طلای این ماده دست یافت.

«جیوتی کارام» از هند در کلاس F۵۵ با ۱۱ متر و ۶۲ سانتیمر به مدال نقره بسنده کرد و مدال برنز به «فامینی» از اندونزی در کلاس F۵۶ با پرتاب ۱۲ متر و ۶۶ سانتیمتر رسید.

گل پسند در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۵/۵۶ با پرتابی به میزان ۸ متر و ۹۴ سانتیمتر رقابتها به مدال برنز رسید.

«بی هائو انگوین» از ویتنام با ۱۰ متر و ۱۸ سانتیمتر به مدال طلا رسید و  «سامبودانزان گانزوریک» از مغولستان با ۹ متر و ۱۳ سانتیمتر صاحب گردن آویز نقره شد.

جوانمردی با قرار گرفتن بر سکوی نخست ماده پرتاب وزنه کلاس F۳۵/۳۶ دومین مدال طلای ایران در رقابتها را به دست آورد.

وی در کلاس F۳۵ با پرتاب ۱۳ متر و ۲۱ سانتیمتر به مدال طلا رسید.

«جبار العزاوی» از عراق  در همین کلاس با ۱۱ متر و ۵۹ سانتیمتر صاحب مدال نقره شد و «سعید مبارک» از امارات در کلاس F۳۶ با ۱۰ متر و ۶۸ سانتیمتر به مدال برنز رسید.

احمدرضا علیخانی در رقابت های مقدماتی دو ۱۰۰ متر چهارم شد، احمد اجاقلو در مسابقات مقدماتی دو ۲۰۰ متر به عنوان نخست رسید و به فینال راه یافت و مهدی علیزاده نیز در پرتاب دیسک به عنوان چهارم بسنده کرد.

صادق بیت سیاح، آخرین نماینده ایران در اولین روز مسابقات نیز در ماده پرتاب نیزه، کلاس ادغامی F۳۳/۳۴ با ثبت رکورد ۳۳ متر و ۵۰ سانتی متر چهارم شد.

تیم ملی دو و میدانی ایران با ۲۹ ورزشکار (۲۳ مرد و ۶ زن) در رقابت های قهرمانی دو و میدانی آسیا و اقیانوسیه حضور یافته است. این مسابقات از ۱۷ تا ۲۲ اسفند ماه با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۳۰ کشور جهان به میزبانی کشور امارات در حال برگزاری است.
نظرات بینندگان