کد خبر: ۱۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
مجلس مصوب کرد؛

دستورالعمل شرایط احراز پست‌های مدیریتی در شرکت‌های دولتی تعیین شد

نمایندگان مجلس، سازمان اداری و استخدامی کشور را مکلف کردند دستورالعمل شرایط احراز پست‌های مدیریتی کلیه مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دولتی را تعیین کند.

به گزارش قلم نیوز- در جلسه نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندهای هزینه‌ای لایحه بودجه، نمایندگان مجلس سازمان اداری و استخدامی کشور را مکلف کردند دستورالعمل شرایط احراز پست‌های مدیریتی کلیه مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های دولتی را تعیین کند.

بر اساس جزء ۲ بند الحاقی ۵ تبصره ۲ به منظور تقویت نظام مدیریت، سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف شد با همکاری سازمان برنامه وبودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، دستورالعمل شرایط احراز پست‌های مدیریتی کلیه مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌ها و افرادی که به نمایندگی صاحب سهم در شرکت‌ها به عنوان عضو هیأت مدیره معرفی می‌شوند را حداکثر تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۸، تهیه و ابلاغ نماید.

دستگاه‌های مذکور موظفند ظرف مدت سه ماه بعد از ابلاغ این دستورالعمل، جایگزین کلیه افرادی که شرایط مندرج در این دستورالعمل را ندارند تعیین کنند. 

 


نظرات بینندگان