کد خبر: ۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

کشتی گیران به آمریکا دعوت شدند

فدراسیون کشتی آمریکا در نامه ای از تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابت های «روز کشتی» در میدان تایمز نیویورک دعوت کرد.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون کشتی، آمریکایی ها در نامه خود از تیم کشتی آزاد ایران دعوت کرد در چهار وزن جوانان (55، 60، 74 و 84 کیلوگرم) و دو وزن بزرگسالان (٧٤ و ٨٦ کیلوگرم) در این رقابت ها شرکت کند.
بر اساس اعلام فدراسیون کشتی آمریکا، این رقابت در 30 اردیبهشت ماه سال 95 برگزار می شود.
آمریکایی ها در دعوتنامه خود اعلام کرده اند، این فرصت بسیار خوبی خواهد بود تا دو قدرت کشتی ایران و آمریکا، رویدادی زیبا را برای علاقمندان کشتی در جهان به نمایش بگذارند.
در این دعوتنامه آمده است: این مسابقه به یاد روز کشتی سال ٢٠١٣ و به منظور حفظ کشتی در المپیک، در محل مترو تاریخی شهر نیویورک برگزار می شود.
فدراسیون کشتی آمریکا در نامه خود نوشت: این رویداد به طور همزمان به ارتقای جایگاه ورزش کشتی در سال المپیک کمک می کند و تلاش مداوم کشورهای صاحب نام کشتی برای رشد این ورزش باستانی را به کمیته بین المللی المپیک نشان می دهد. 
فدراسیون کشتی آمریکا افزود: مشتاقانه منتظر حضور تیم ایران در این رقابت ها هستیم، این رویداد موجب جلب توجه به کشتی در یکی از مشهورترین مکان های جهان می شود و فرصت بسیار خوبی برای حمایت از کشتی و نشان دادن آن به کمیته بین المللی المپیک است که این ورزش لایق حفظ جایگاه دائمی در برنامه المپیک خواهد بود. 
در روزهایی که خطر حذف کشتی از بازی های المپیک توسط کمیته بین المللی المپیک مطرح شده بود، کشورهای مختلف اقدامات مختلفی را برای حفظ این رشته در جهان انجام می دادند که به ابتکار فدراسیون کشتی آمریکا دیدار دوستانه ای بین دو تیم ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا در اردیبهشت سال 1392 (2013) در محل ایستگاه تاریخی قطار واندربیلت در ترمینال بزرگ مرکزی شهر نیویورک برگزار شد که تیم ایران با نتیجه 6 بر یک مقابل آمریکا به برتری دست یافت.
در شهریور سال 92 (سپتامبر 2013) در مجمع عمومی کمیته بین المللی المپیک که در شهر بوینس آیرس آرژانیتن برگزار شد، این کمیته به حفظ رشته کشتی تا المپیک 2024 رای داد و حضور دائمی کشتی در المپیک را بعد از این تاریخ منوط به توسعه آن اعلام کرد.
نظرات بینندگان