کد خبر: ۱۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

سقف منابع عمومی در بودجه ۹۸ افزایش یافته است

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ از افزایش سقف منابع عمومی کشور در بودجه ۹۸، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "محمدمهدی مفتح" در جلسه علنی امروز (شنبه 27 بهمن) و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 98 ضمن ارائه گزارشی از مصوبات این کمیسیون، گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 98، 407 هزار میلیارد تومان منابع عمومی در بودجه 98 پیش بینی شده که از این رقم 1274 میلیارد تومان بودجه شرکتهاست و 71 هزار میلیارد تومان نیز درآمدهای اختصاصی دولت است.

وی افزود: دولت در انتهای ماده واحده لایحه بودجه 98 پیش‌بینی کرده در صورتی که منابع عمومی نسبت به ارقامی که در متن لایحه پیش بینی شده اضافه‌تر وصول شود، اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی تا 40 هزار میلیارد تومان داده شود تا بتوانیم به سقف لایحه بودجه 98 اضافه کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق بودجه 98 نهایتا گزارش بودجه را در یک سقف 1739 میلیارد تومان تقدیم مجلس کردیم که منابع عمومی طبق مصوبه کمیسیون بالغ بر 443 هزار میلیارد تومان است، گفت: این رقم نشان می‌دهد که سقف منابع عمومی حدود 8.6 درصد رشد داشته است.

مفتح اضافه کرد: بودجه شرکت ها بدون تغییرات بوده و در آمد اختصاصی دولت را هم نسبت به لایحه‌ای که دولت ارائه داده مقداری تغییر دادیم و حدود 71.4 هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شده است. این ها منابعی است که برای افزایش درآمد دولت پیش بینی شده است.

وی تأکید کرد: 4 هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی قابل وصول است. 5.6 هزار میلیارد تومان درباره خروج خودروها قابل تحقق است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق 9.7 هزار میلیارد تومان هم با تغییر سهم دولت و شهرداری‌ها در مالیات بر ارزش افزوده قابل اضافه شدن است که منجر به افزایش درآمدهای دولت می‌شود؛ البته 13.7 هزار میلیارد تومان برداشت از صندوق توسعه ملی نیز پیش‌بینی شده است.

نظرات بینندگان