کد خبر: ۱۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
ایزدجو مطرح کرد؛

سکوی ۲۴A پارس‌جنوبی در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شد/ روزانه 500 میلیون فوت‌مکعب گاز به تولید کشور افزوده می شود

مجری فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با اشاره به ساخت سکوی ۲۴A پارس‌جنوبی در صدرای بوشهر گفت: این سکو با تلاش متخصصان داخلی در میدان گازی پارس جنوبی در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شد.

به گزارش قلم نیوز- "فرهاد ایزدجو" ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران از نصب دومین سکوی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی خبرداد و اظهار داشت: دومین سکوی فازهای 22 تا 24 پارس‌جنوبی با تلاش متخصصان داخلی در صدرای بوشهر ساخته و پس از  انتقال در موقعیت خود در میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس  نصب شد.

وی وزن سکوی 24A پارس جنوبی را  2300 تن دانست و گفت:  از 4 سکوی فازهای سه گانه 22 تا 24 پارس جنوبی 2 سکوی آن ساخته شده و 2 سکوی دیگر هم به‌زودی ساخت آن تکمیل و نصب می‌شود.

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی بیان کرد: با بهره‌برداری ازسکوی 24A پارس جنوبی، روزانه 500  میلیون فوت‌مکعب گاز معادل 14 میلیون متر مکعب به توان تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

ایزدجو میزان پیشرفت طرح توسعه فازهای 24-22 پارس جنوبی را بیش از 92 درصد دانست و بیان کرد:پیشرفت بخش پالایشگاهی این فازها بیش از  93.4 درصد است.

وی افزود: سکوی فاز 22 در حال حاضر نصب شده و روزانه 14 میلیون متر مکعب تولید گاز غنی دارد و سکوی فاز 23 دارای 96 درصد پیشرفت فیزیکی و سکوی فاز 24 حداکثر تا اردیبهشت ماه سال آینده نصب و وارد مدار تولید می‌شود.

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از افتتاح کامل این سه فاز تا خرداد ماه آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری کامل از این سه فاز، میزان برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی روزانه 56 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان