کد خبر: ۱۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

پرونده الکترونیک سلامت تا پایان سال آینده در کشور مستقر می شود/ ٧ هزار تخت بیمارستانی تا پایان سال آینده در سراسر کشور افتتاح می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: امیدواریم که در 5 استان کشور تا بهار ٩٨ و در سایر استان‌ها تا پایان سال آینده، شاهد استقرار پرونده الکترونیک سلامت که یکی از مهمترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع است، باشیم.

به گزارش قلم نیوز- "سعید نمکی" در حاشیه دیدار خود با مراجع تقلید، اظهار داشت: خبر خوش ما برای مردم ایران است که دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور تا پایان سال آینده تأمین شده و علیرغم تحریم‌ها و فشارهای بین المللی، مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم که نیروهای مورد نیاز تخت‌های جدید بیمارستانی به ویژه نیروی پرستاری را تأمین کنیم، گفت: برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت، سرطان و همچنین سلامت روان، با سایر دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های خوبی در دستور کار داریم.

وزیر بهداشت بر ضرورت راه اندازی بسیج ملی برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر تأکید کرد و بیان کرد: ٧ هزار تخت بیمارستانی تا پایان سال آینده در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

وی افزود: امیدواریم که در 5 استان کشور تا بهار ٩٨ و در سایر استان‌ها تا پایان سال آینده، شاهد استقرار پرونده الکترونیک سلامت که یکی از مهمترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع است، باشیم.

نظرات بینندگان