کد خبر: ۱۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
با رأی نمایندگان؛

سازمان‌ها مکلف به برآورد خسارت‌های ناشی از حوادث شدند

نمایندگان مجلس، سازمان‌ها را موظف به تهیه گزارش شاخص‌ها و خسارت‌های مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح کردند.

به گزارش قلم نیوز- نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور با ماده ۲۷  این لایحه با ۱۷۵ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این ماده به منظور نظارت بر تحقق اهداف این قانون، سازمان موظف است با همکاری دستگاه ها و نهادهای مشمول این قانون، شاخص های کلان ارزیابی اثربخشی مدیریت بحران در کشور شامل میزان مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح، میزان خسارات اقتصادی مستقیم ناشی از حوادث و سوانح و مانند آن را تدوین و گزارش سالانه را با همکاری دستگاه ها و نهادهای مذکور تهیه و منتشر کند.

یک نسخه از این گزارش از طریق وزیر کشور به رئیس جمهور و هنگام تقدیم لایحه بودجه سالانه کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

همچنین وکلای ملت با ماده ۲۸  این لایحه با ۱۵۵ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این ماده آمده است: اقدامات سازمان و سایر دستگاههای ذی ربط مبتنی بر احکام قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب ۱۳۸۷/۲/۳۱ در طول سال های ۱۳۹۴ تا زمان لازم الاجرا شدن این قانون تنفیذ می شود.

نظرات بینندگان