اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: طی پنج روز آینده آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.
با توجه به حضور ایران در کنوانسیون تغییرات اقلیمی؛
نگاهی به کتاب «بوم‌شناسی هجوم و گونه‌های مهاجم ایران»
جواد لگزیان/ فرایند شتابان جهانی شدن و فعالیتهای انسانی برای تامین رفاه و امنیت غذایی مانند اکتشاف، مهاجرت، تجارت، توسعه حمل‌ونقل و کشاورزی و جنگلداری کسب و کار تهاجم گونه‌های بیگانه از تک‌سلولی تا مهره‌داران پیچیده را به شدت افزایش داده است که با تغییر ساختار بوم‌سامانهتاثیراتی منفی بر دارایی اقتصادی انسان می‌گذارند. با افزایش آگاهی پیرامون مسائل و مشکلات پیچیده ناشی از گونه‌های مهاجم، بوم‌شناسی هجوم جای خود را در کنار سایر مباحث مدیریت محیط زیست باز کرده است.
سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: در ارتفاعات جنوب استان کرمان، جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان هرمزگان و شرق استان فارس در ساعات بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۹ مهر و اوایل امشب رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با حمایت سازمان محیط زیست برگزار می‌شود
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست در روزهای ۲۹ آبان لغایت ۲ آذر ماه ۱۴۰۳ توسط شرکت ایده تجارت هرمس و مجوز سازمان توسعه تجارت ایران در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد که با استقبال گسترده صنایع، معادن و شرکت‌های دانش‌بنیان مواجه شده است.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران در برخی نقاط کشور و وزش باد شدید در بعضی استان‌ها خبر داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: طی دو روز آینده با فعالیت متناوب سامانه بارشی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران، وزش باد و رعدوبرق در بسیاری از نقاط کشور خبر داد.
گرمای هوا در هفته نخست پاییز همه تهرانی‌ها را غافلگیر کرده اما خبر خوش اینکه بارندگی و کاهش ۱۳درجه‌ای دمای هوا، آخر این هفته از راه می‌رسد.
صفحه  از ۱۰۸