سخنگوی صنعت برق گفت: افزایش بی سابقه دما در کشور علاوه بر افزایش مصرف برق، موجب فشار مضاعف به شبکه برق کشور شده است.
اقدامات انجام شده توسط مسئولان وزارت نفت دولت سیزدهم در خصوص مصرف میعانات گازی موجب شده است تا مشتریان خارجی میعانات گازی، ایران را دست خالی ترک کنند.
وزارت نفت در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: هیچکدام از نفتکش‌های آسیب‌دیده مرتبط با ایران نبوده‌اند و هیچ یک نیز حامل نفت خام ایران نبودند.
یک کارشناس انرژی ضمن تاکید بر لزوم آزادسازی قیمت برق صنایع در دولت چهاردهم، گفت: اکنون در اوج بار نزدیک به ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق وجود دارد.
۴۰ درصد مصرف برق کشور در حالی در روزهای پیک به وسایل سرمایشی به‌ویژه کولرهای گازی مربوط می‌شود که با گرم شدن بیشتر هوا موتور این کولرها نیز فعال‌تر شده است.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: برنامه ریزی گسترده به منظور ایمن سازی کامل شبکه توزیع برق شهر تهران در ایام محرم صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت توانیر گفت : میزان تقاضای مصرف برق کشور در روز گذشته ٧٢ هزارو ٢٠٨ مگاوات ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٠ هزار مگاوات افزایش و ١٦ درصد رشد را نشان می دهد .
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده در بخش مدیریت مصرف، تا پایان امسال شاهد کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهیم بود.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:در فصل گرم سال جاری تمامی نیروگاه‌های کشور با آمادگی ۱۰۰ درصدی در حال تولید برق هستندو نیروگاه‌های جدید با پیگیری‌های به عمل آمده در مدار قرار گرفتند.
متوسط تعرفه برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبض های صنایع مشمول ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان در تیرماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
صفحه  از ۱۲۲